עמוד הבית
בית ספר קהילתי
אתר תיכון רוגוזין
אתר העיר קרית אתא
אתר משרד החינוך
GOOGLE
צור קשר

כל הדפים

חינוך חברתי

מועצת תלמידים ומנהיגות צעירה


מנהיגות צעירה-מועצת התלמידים תשע"ז

 

ביום שישי 2.12.16

נערכו בחירות ליו"ר מועצת התלמידים

המועמדים הם:

יקיר וולנברג מכיתה ט1

אביב כהן מכיתה ט2

אלמוג אדרי מכיתה ט4

 

לתפקיד היו"ר נבחר אביב כהן!


 

תמונות מהפעילות בשטח 


תמונות הסדנה שנערכה למועצת התלמידים


פעילויות מועצת תלמידים בחטיבה א' רוגוזין:...


הפסקה פעילה

 

במהלך הפסקה זו התקיים גיוס כספים לטובת פרויקט "יזמים צעירים" ובשיתוף התלמידים המשתתפים במיזם זה. במהלך הפסקה זו נעשתה מכירה של כדורי שוקולד, עוגות, עוגיות פרי עבודתם של תלמידי המועצה, ונקנו פיצות ושתייה קרה בהשתתפות ביה"ס לשם מכירתם בהפסקה תמורת סכומים סמליים. פעולתם של המועצה הייתה ראויה לשבח, הן במכירה והן בפרסום הפעילות. במהלך ההפסקה תלמידי ביה"ס התנהגו למופת, ונהנו מחוויה לא שגרתית, כמו כן הייתה שמירה על הסדר והניקיון. תלמידי המועצה נערכו להכנות ולפעילות זמן רב, חשבו על כל הפרטים הזקוקים להצלחת הפעילות והשקיעו מעצמם. הכנות אלו נעשו במפגשים שבועיים של מועצת התלמידים שלהם שותפים נציגים מכל שכבה. 

 

 

תוכנית בארי-מנהיגות תלמידים

 


תוכנית בארי, מנהיגות תלמידים, מתקיימת מידי שנה במדרשת אורנים. התוכנית כוללת מספר מפגשים של עיון ולימוד המוביל לידי מעשה. זאת כחלק מתפיסה חינוכית רחבה, האומרת שגילוי אחריות חברתית- ציבורית ויצירת שינויי במציאות החיים, דורשת לימוד מעמיק וחשיבה מובנית ושיטתית. המטרה בתוכנית היא להנחיל גישה זו לבני הנוער, בהיותם אזרחי העתיד, על מנת לפתח ולטפח את פוטנציאל המנהיגות העתידי של מדינת ישראל.

התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות ט' וכוללת שישה ימי פעילות במדרשת אורנים, אחת לשלושה שבועות.

פירוט התוכנית:

מפגש 1- היכרות ,פנים רבות לה, מנהיגות- ניתוח המושג מנהיגות ומשמעויותיו הרלוונטיות לנו.

מפגש 2- מיהו מנהיג ? סוגי מנהיגים והקשר בין סוג מנהיגות למעשים ותוצאותיהם: האם יש מאפיינים מרכזיים למנהיג, איך לוקחים מנהיגות ומפתחים אכפתיות, אחריות ויוזמה.

מפגש 3- להיות מתבגר בישראל, משמעויות ואתגרים: בדיקת מאפייני גיל הנעורים בישראל של היום, התנסות במשחקי תפקידים.

מפגש 4- פסיפס ישראלי, בירור מהם מקורות הכוח האישיים של כל אחד ואחת בקבוצה ומהם מקורות הכוח של מנהיגים ומנהיגות, חיבור לזהות היהודית והישראלית באמצעות סמלים.

מפגש 5- החברה הישראלית – מעמד כלכלי ופערים חברתיים, מרכז מול פריפריה: על הקשר שבין מצב כלכלי, תודעה חברתית ויכולת להנהיג ולהוביל שינויי. צפייה בסרט:"החיים על פי אווה" .

מפגש 6- סיכום התוכנית: פרקי הלימוד והעשייה. 


 

הנהגת תלבושת חופשית בימי שישי

אחת היוזמות המשמעותיות אותה הנהיגו מועצת התלמידים היא מתן האפשרות לתלמידים להגיע לבית הספר בימי שישי בתלבושת חופשית, בניגוד לשאר ימות השבוע בהם חלה החובה, על פי  תקנון בית הספר, להגיע ללימודים לבושים בתלבושת אחידה. הרעיון לשינויי סעיף זה הקיים בתקנון הובא לאחד המפגשים השבועיים שיזמה המועצה, חברי המועצה ונציגי הכיתות העלו את הרעיון להגיע בתלבושת חופשית בימי שישי מתוך רצון לתת לכלל תלמידי בית הספר את האפשרות לבטא את עצמם על פי רצונם החופשי בכל הקשור למראה שלהם. הם טענו כי הדבר יוצר תחושת נוחות וכן ישפר בצורה משמעותית את האווירה והאקלים החברתי ביום זה.

כמובן, נציגי המועצה עברו בכל הכיתות ובכל שכבות הגיל בבית הספר, העלו את הצעתם ולאחר שהסבירו בפני כלל התלמידים מה הכוונה בהגעה לבית הספר בתלבושת חופשית, מה מותר ומה אסור, נערכה הצבעה בכל כיתה- "בעד או נגד תלבושת חופשית בימי שישי" וברוב מוחץ הוחלט כי הרעיון בהחלט מקובל ומתאים לרוב התלמידים. כל הנתונים אודות הרעיון, התהליך אותו עברו חברי המועצה וכלל התלמידים עד לקבלת ההחלטה הועברו לחברי הנהלת בית הספר. חברי ההנהלה דנו בנושא ובסופו של תהליך- הוחלט לאפשר לתלמידים לממש את רצונם.

 

 תוכנית מטעם המועצה לשמירה וניקיון חדרי השירותים

אחד הדברים החשובים והמשמעותיים שעלה בקרב תלמידי בית הספר, והובא לידי ביטויי בפאנל שקדם לבחירות בעלי התפקידים במועצה הוא הבעיה הקשורה בשמירה על ניקיון חדרי השירותים של התלמידים ומתן מענה ראוי לצרכים התברואתיים של התלמידים במהלך שעות הלימודים. מבירור מעמיק של חברי המועצה בקרב התלמידים עלה כי הרבה מאוד תלמידים מאוכזבים מהתנאים התברואתיים ומניקיון השירותים האמורים לשמש אותם בזמן שהותם בבית הספר.בעקבות התלונות נקבעה פגישה של נציגי המועצה עם מנהלת בית הספר וביוזמה משותפת הוחלט כי בית הספר ירכוש עבור חדרי השירותים של התלמידים פחי אשפה סגורים וסבוניות חדשות . כמו כן נציגי המועצה החליטו להתחלק ל- 6 קבוצות של "סיירת שמירה על ניקיון השירותים" במהלך שתי ההפסקות הגדולות. כל זוג תלמידים עמד ליד חדר שירותים כשבידו דף ליקויים , כאשר בתום כל הפסקה העביר לאחראית הניקיון של בית הספר את דף הליקויים , וזו דאגה לטפל באותן בעיות שפורטו בדף. במבחן התוצאה נראה שיפור ניכר במצב התברואתי של חדרי השירותים ואין ספק כלל וכלל כי נוכחות הנציגים בהפסקות ליד חדרי השירותים מיגרה את תופעת השלכת הפסולת על הרצפה, מנעה מהתלמידים לזהם ולהשחית רכוש וחל שיפור עצום בתחושת הנוחות של התלמידים .

 

רויטל בן עזרא,

רכזת מועצת התלמידים

 

 


 

 

 

למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר