עמוד הבית
בית ספר קהילתי
אתר תיכון רוגוזין
אתר העיר קרית אתא
אתר משרד החינוך
GOOGLE
צור קשר

כל הדפים

היסטוריה המהפכה המדעית לכיתות ח'


המהפכה המדעית לכיתות ח'
 

תהליך העבודה:

עליכם להתחלק לזוגות ולעבוד על פי השלבים הבאים:

1.שלב ראשון– עליכם לבחור אחד מהמדענים הבאים: קופרניקוס ניקולס, גליליאו גליליי או אייזיק ניוטון.

 

2.שלב שני - עליכם לאתר מקורות מידע אודות המדען שבחרתם באינטרנט. לאחר עיון ראשוני במקורות, בחרו שלושה מקורות ורשמו אותם. שימו %D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%A1%2520%D7%9C%D7%91 המקורות צרכים להכיל מידע על: תולדות חייו, התקופה בה פעל, תמונות ועוד.

3. שלב שלישי –דף מידע על המדען שבחרתם– פתחו מסמך 5699-52052-word_icon והכינו תעודת זהות למדען. בתעודת הזהות יופיעו הפרטים הבאים:

·       שם ושם משפחה.

·       שנות חייו.

·       ארץ מוצא.

·       התגלית/תגליות/רעיון/רעיונות שלו + הסבר קצר על התגלית/רעיון.

·       על מה הסתמך המדען בעבודתו?

·       יחס הממסד הדתי אל רעיונותיו של המדען.

·       ענו על השאלה - מהי המהפכה שחוללו? היעזרו בתשובתכם במחסן המילים הבא: מהפכה בחשיבה המדעית; מהפכה בתפיסת היקום; מהפכה בדרכי ההוכחה;ערעור על שליטת הכנסייה על הידע; התפתחות טכנולוגית של מכשירים; יצירת שפה מדעית; יצירת שפת סימנים משותפת (מתמטיקה); כתיבת ספרי מדע ובהם חידושי המדע והפצתם במהירות.

·       חובה לציין את מקורות המידע בהם השתמשתם.

·       צרפו לתעודת הזהות תמונה. עליכם לעצב את תעודת הזהות בצורה אסתטית.    

·       הוסיפועוד שתי תמונות רלוונטיות. והקפידו על הסבר לצד כל תמונה.

 

4. שלב רביעי–  אתם עיתונאים ונפלה לידכם ההזדמנות לראיין את המדען. הכינו חמש שאלות אותן תרצו לשאול אותו (נא לא להשתמש בשאלות שאני שאלתי אתכם) וענו עליהן בעזרת המידע שאספתם בשלב הראשון. אם אתם משתמשים במקורות נוספים ציינו את המקור וצרפו את כתובת האתר בסוף הריאיון באמצעות היפר קישור. 

משימת רשות:כתבו את הריאיון בדף עיתון אותו תעצבו. לדף זה צרפו גם את המידע שאספתם בשלב השלישי.

 

6. עליכם להגיש את העבודה בוובטופ עד תאריך ________

 

·       מצ"ב מחוון לעבודה

 


 

 

מחוון לעבודה מתוקשבת –מדען במהפכה המדעית

ממדים

קריטריונים

רמת ביצוע גבוהה 100%

רמת ביצוע בינונית 80%

רמת ביצוע נמוכה 60%

הערכת תוכן

מקורות המידע

בחרתם מקורות מידע מגוונים המכילים את האינפורמציה לה נדרשתם 20%

בחרתם מקורות מידע מגוונים אך מידת האינפורמציה חלקית16%

רמת הגיוון של מקורות המידע נמוכה והמידע חלקי12%

 

הכנת תעודת הזהות

הכנתם תעודת זהות באופן מלא ועל פי ההוראות. סיכמתם  בצורה תמציתית ציוני דרך בחיי הדמות והוספתם תמונה ברורה וראויה10%

הכנתם תעודת זהות על פי ההוראות, אך חסרים בה פרטים וציוני הדרך בחיי הדמות אינם מלאים. הוספתם תמונה 8%

הכנת תעודת הזהות לוקה בחסר וכך גם ציוני הדרך בחיי הדמות. המידע שטחי והתמונה לא ברורה או חסרה.6%

 

מיזוג מידע וכתיבה תמציתית

כתבתם על המדען תוך מיזוג מקורות המידע.הכתיבה תמציתית, קולחת ותקנית. הוספתם תמונות רלוונטיות. והקפדתם על הסבר לצד כל תמונה.   15%

כתבתם על המדען תוך מיזוג חלקי של מקורות המידע הכתיבה תמציתית, קולחת ותקנית בדרך כלל אך לא הקפדתם על סימני פיסוק. הוספתם תמונות רלוונטיות. אך לא הקפדתם על הסבר לצד כל תמונה. 12%

כתבתם על המדען, לא מיזגתם מקורות והמידע שטחי. יש תמונות אך אין כל התייחסות או הסבר לתמונות.   9%

 

ראיון עם  הדמות

הכנתם חמש שאלות ענייניות המציגות את הדמות באופן מקיף. תשובותיכם לשאלות מנוסחות היטב ומרתקות. השכלתם להשתמש במקורות המידע שאספתם והוספתם מקור מידע נוסף. התמונות שהוספתם מעוררות עניין ומלוות בהסברים  15%

הכנתם חמש שאלות המציגות את הדמות. תשובותיכם לשאלות מנוסחות בצורה טובה. השתמשתם במקורות המידע שאספתם. הוספתם תמונות ללא הסברים   12%

הכנתם חמש שאלות אך לא כולן רלוונטיות. הניסוח של התשובות מבולבל או חד גוני לא נעזרתם בכל מקורות המידע. הוספתם תמונה בודדת ללא התייחסות אליה. 9%

 

עמידה בלוח זמנים

הגשתם את  כל התוצרים במסגרת הזמן שנקבעה10%

עמדתם חלקית בלוח הזמנים

8%

התוצר הוגש כולו באיחור

6%

הערכה מידעניות

מידת מהימנות המקורות ורמת הדיוק בפרטים

השתמשתם במקורות שרמת דיוקם ומהימנותם גבוהה. 10%

השתמשתם במקורות ברמת דיוק גבוהה בדרך כלל אך חלקם סובייקטיביים ולוקים באי דיוקים.8%

המידע המוצג במקורות שטחי, לוקה באי דיוקים וקיימות סתירות בין סוגי המקורות. 6%

 

קישורים לאינטרנט

כל הקישורים הקיימים פועלים ומקשרים לדף האינטרנט אליו התכוונו יוצרי הסביבה10%

רק חלק מן הקישורים פועלים (ציינו בהערות – אילו קישורים אינם פועלים) 8%

כל הקישורים אינם פועלים או אינם מגיעים ליעד המתאים6%

 

מראה כללי ועיצוב התוצרים הממוחשבים

מראה אסתטי. יש  שילוב של גרפיקה ועיצוב נאה בדף 10%

מראה נקי אך לא ממש מעוצב. 8%

מראה משעמם. לא  שולבו מרכיבים נכונים 6%

 

 

 


לקישור לחץ כאן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר