עמוד הבית
משו"ב
למידה בשעת חירום
צור קשר
לוח הצלצולים
תשלומי הורים


אודותינו
דבר המנהלת תשע"ט
החזון החינוכי תשע"ט
התאמות לימודיות תשע"ט
פרטי התקשרות צוות תשע"ט
לוח צילצולים
מפרש: פנים אל מול פנים/פנים
חוק זכויות התלמיד
מהיסודי לחטיבה בתש"פ
חוברת מידע לתש"פ
טופס הרשמה לקורס עמ"ט
חוברת המגמות לתש"פ
ספרי לימוד לתש"פ
מתנדבים בקהילה
ח4 ארגנה בדצמבר חבילות שי עבור חיילים בודדים
תלמידי עירוני ב' מתנדבים במסיבה של האגודה למלחמה בסרטן
יום קהילתי בעירוני ב' 23.03.2012
בוקר קהילתי תשע"ב
``מעשה קטן וטוב`` ביקור גימלאי העיר
``מעשה קטן וטוב`` בבסיס מג``ב
``מעשה קטן וטוב`` בגן -תקשורת בעיר
``מעשה קטן וטוב`` איגרות ברכה לבוגרים
תלמידי שכבה י מתיכון רבין חוגגים פורים עם ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם.
הפנינג שבועות התרמה למלחמה בסרטן
התנדבות למען העיוורים
מצטיינים ומצויינות
הילי בן אור- זכייה בפרס אמנות בינלאומי תשע"ז
פרס הצטיינות "אקדמיה בתיכון"
הסרט "השען העיוור" זכה במקום שני בתחרות מחוזית
זכיית הסרט "גייסט" בתחרות- יד ושם
מקום 1 לקליפ "היא לא אומרת כלום"
דן הרף מכיתה יא'7- אלוף ישראל ברכיבה על סוסים.
מקום ראשון לסרט "רע מנעוריו" בוגרי תשע"א
יום עיון במרכז האמריקאי בירושלים
FRC FLL רובוטיקה
FRC FLL רובוטיקה
FRC בחטיבה העליונה
FLL תמונות
מועדון הספורט הבית ספרי
תקנון החינוך הגופני והספורט
פלייר למועדון הבית ספרי
מקום ראשון לקבוצת הכדורעף במועדון הספורט
תמונות מועדון הספורט
הישגים לנבחרת הכדורעף 02/05/12
הישג היסטורי לנבחרת כדורעף בנות בשכבה ז'!
מקום ראשון לנבחרת הכדורעף בנים שכבה ז' מחוזי
בטחון ובטיחות
ביטוח תאונות אישיות
רענון איסור נסיעה בטרמפים
נוהל שימוש באופניים חשמליים
אורח חיים בריא
ביטוח שיניים יוני 2019
מניעת השפעת
ביטוח תאונות אישיות טפסים
אכילה נבונה בגיל ההתבגרות
"בבוקר אכול כמלך"...
מה לאכול ומתי כדי למקסם כל אימון גופני
צמא
עישון נרגילה
הפרעות אכילה והפרעות באכילה, מה בין הנורמלי לפתולוגי? מאת עינת צובר
יתרונות הליכת בוקר
אילו מדדים משתפרים כשמבצעים פעילות גופנית?
10 משפטים שמעודדים ילדים
מחקר: הגורם המרכזי לסוכרת – עלייה בצריכת הסוכר
לזכרם



כל הדפים

10 משפטים שמעודדים ילדים


10 משפטים שמעודדים ילדים

חשיבה אופטימיות, חיזוקים חיוביים וכמה מילים טובות. עשרה משפטים שיעזרו לילדים שלכם לשחרר חיוך

 

1. "בוא נדמיין שזה כן יסתדר, הרבה יותר כיף לחשוב על זה ככה"

הזמינו את הילד לחשוב חיובי. הרבה יותר נעים להעביר ככה את ההווה, מאשר לחשוב על החלופה הפסימית ולדאוג. גם אם בסוף הדברים לא יסתדרו, שדרו לילד ביטחון ביכולת להתגבר על הרע.

2. "זה נפלא שאתה מנסה, זה מראה שאתה חרוץ/ אמיץ/ מתמיד"

חשוב ללמד את הילד שהדרך חשובה לא פחות מהתוצאה. כך הוא ילמד להעריך את עצמו במבחן המעשה ולא במבחן התוצאה, ויוכל להיות אופטימי יותר.

3. "כבר הצלחת בדברים דומים בעבר, אני מאמין שתוכל להצליח גם בזה"

קישור להצלחות דומות תוך מתן דוגמאות מתאימות עשוי לחבר את הילד ליכולות שלו ולתחושת המסוגלות שלו, וכך לעזור לו לחוש אופטימיות.

4. "הצלחת לבנות מגדל גבוה מאוד, אתה מצליחן!"

מנפו את ההצלחות של הילד בזמן אמת כדי לעזור לו לגבש דימוי עצמי חיובי ותחושת מסוגלות. אלה יעזרו לו להאמין ביכולותיו ויהפכו אותו לאופטימי יותר.

5. "אני דווקא חושבת שזה טוב שנגמרו הארטיקים בקיוסק, כי עכשיו נקנה בסופר מארז שלם של ארטיקים לכל השבוע"

תנו לילד דוגמה אישית של אימוץ חשיבה אופטימית. כך הוא ילמד שבכל מצב אפשר למצוא את הרע, אבל אפשר גם למצוא את הטוב. הבעה של חשיבה כזו בקול רם תלמד את הילד לאמץ אותה גם כן.

6. "מה הדבר הכי טוב שקרה לך היום?"

כל יום כולנו חווים חוויות רבות - חלקן משמחות, נעימות וטובות, וחלקן פחות. יש גם חוויות שהיינו שמחים לוותר עליהן. ההבדל הוא לאיזה חלק אנחנו נותנים משקל גדול יותר, ועם איזו תחושה אנחנו נשארים בסופו של יום. זה משהו שאפשר לשנות. בואו נזכיר לעצמנו ולילדים להאיר את הדברים הטובים בחיינו ולהוקיר אותם.

7. "אני רוצה לספר לך על משהו נחמד שקרה לי היום"

תמיד, בכל רגע נתון, מה שלא נעשה, הילדים שלנו מסתכלים עלינו ולומדים מאיתנו. אתם רוצים שהילד יהיה אופטימי? הסתכלו גם אתם על החיים דרך משקפיים חיוביים. אפשר גם ליזום משחק משפחתי בסוף כל יום (סביב שולחן ארוחת הערב, למשל), שבו כל אחד מבני המשפחה משתף במשהו טוב שקרה לו היום. בואו ניתן מקום לחלקים המשמחים של הקיום.

8. "זה באמת מאכזב שלירון לא תבוא אליך היום, אבל בוא נחשוב מה אפשר לעשות במקום"

כשאנחנו מחכים למשהו שיקרה או למישהו שיבוא והתוכניות משתנות או מתבטלות פתאום, אנחנו מאוכזבים מאוד. לילדים עוד יותר קשה לעשות את הסוויץ' הדרוש ולעבור הלאה. תוכנית חלופית יכולה לעזור. עודדו את הילדים למצוא עוד אפשרויות שיעודדו וישמחו אותם. בהמשך הם כבר יעשו זאת לבד.

9. "איזה מזל שלכל יום יש גם מחר!"

כן, יש ימים כאלה שבהם שום דבר לא עובד, שהכל קורה הפוך, שנדמה שכך יהיה תמיד. אנחנו, ממרום שנותינו, יודעים שהחיים דינמיים ומשתנים, ושברגע הבא יכול לקרות משהו אחר לגמרי. בואו נציין בפני הילדים את העובדה המעודדת הזו. לעתים זה גם מה שיזכיר לנו שמה שקורה עכשיו הוא זמני והפיך, והנה הרווחנו פעמיים.

10. "מה יכול לגרום לך לחייך עכשיו?"

לעתים נדמה לנו שהכל רע ונורא, ושאין סיכוי לצאת מזה. ברגעים האלה באמת קשה לראות מעבר לקצה האף, ואנחנו מרוכזים בתחושות הקשות ובטוחים שהן ילוו אותנו לנצח. כשהילד שלנו במצב הזה חשוב לאפשר לו להיות שם זמן מה, אבל כשהוא משתקע שם יתר על המידה - כדאי לבדוק איתו בחיוך וברגישות מה ישמח אותו. כשמחפשים, גם בתוך השחור אפשר למצוא קצת אור, ויחד זה הרבה יותר נעים.

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר