עמוד הבית
משו"ב
למידה בשעת חירום
צור קשר
לוח הצלצולים
תשלומי הורים


אודותינו
דבר המנהלת תשע"ט
החזון החינוכי תשע"ט
התאמות לימודיות תשע"ט
פרטי התקשרות צוות תשע"ט
לוח צילצולים
מפרש: פנים אל מול פנים/פנים
חוק זכויות התלמיד
מהיסודי לחטיבה בתש"פ
חוברת מידע לתש"פ
טופס הרשמה לקורס עמ"ט
חוברת המגמות לתש"פ
ספרי לימוד לתש"פ
בגרויות תשע"ט
מתנדבים בקהילה
ח4 ארגנה בדצמבר חבילות שי עבור חיילים בודדים
תלמידי עירוני ב' מתנדבים במסיבה של האגודה למלחמה בסרטן
יום קהילתי בעירוני ב' 23.03.2012
בוקר קהילתי תשע"ב
``מעשה קטן וטוב`` ביקור גימלאי העיר
``מעשה קטן וטוב`` בבסיס מג``ב
``מעשה קטן וטוב`` בגן -תקשורת בעיר
``מעשה קטן וטוב`` איגרות ברכה לבוגרים
תלמידי שכבה י מתיכון רבין חוגגים פורים עם ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם.
הפנינג שבועות התרמה למלחמה בסרטן
התנדבות למען העיוורים
מצטיינים ומצויינות
הילי בן אור- זכייה בפרס אמנות בינלאומי תשע"ז
פרס הצטיינות "אקדמיה בתיכון"
הסרט "השען העיוור" זכה במקום שני בתחרות מחוזית
זכיית הסרט "גייסט" בתחרות- יד ושם
מקום 1 לקליפ "היא לא אומרת כלום"
דן הרף מכיתה יא'7- אלוף ישראל ברכיבה על סוסים.
מקום ראשון לסרט "רע מנעוריו" בוגרי תשע"א
יום עיון במרכז האמריקאי בירושלים
FRC FLL רובוטיקה
FRC FLL רובוטיקה
FRC בחטיבה העליונה
FLL תמונות
מועדון הספורט הבית ספרי
תקנון החינוך הגופני והספורט
פלייר למועדון הבית ספרי
מקום ראשון לקבוצת הכדורעף במועדון הספורט
תמונות מועדון הספורט
הישגים לנבחרת הכדורעף 02/05/12
הישג היסטורי לנבחרת כדורעף בנות בשכבה ז'!
מקום ראשון לנבחרת הכדורעף בנים שכבה ז' מחוזי
בטחון ובטיחות
ביטוח תאונות אישיות
רענון איסור נסיעה בטרמפים
נוהל שימוש באופניים חשמליים
אורח חיים בריא
ביטוח שיניים יוני 2019
מניעת השפעת
ביטוח תאונות אישיות טפסים
אכילה נבונה בגיל ההתבגרות
"בבוקר אכול כמלך"...
מה לאכול ומתי כדי למקסם כל אימון גופני
צמא
עישון נרגילה
הפרעות אכילה והפרעות באכילה, מה בין הנורמלי לפתולוגי? מאת עינת צובר
יתרונות הליכת בוקר
אילו מדדים משתפרים כשמבצעים פעילות גופנית?
10 משפטים שמעודדים ילדים
מחקר: הגורם המרכזי לסוכרת – עלייה בצריכת הסוכר
לזכרם



כל הדפים

"בבוקר אכול כמלך"...


"בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון"

מתוך-->כדאי לדעת-->\"בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון\"

"בבוקר אכול כמו מלך, בצהרים כבן מלך, בערב כאביון". את התובנות האלה הבין הרמב"ם לפני שבע מאות שנה. בואו לקרוא מה אומר על כך המדע של שנות האלפיים

בעולם המערבי, השמנה הינה בעיית התזונה הנפוצה ביותר. שעורי ההשמנה בעשרים וחמש שנה אחרונות עלו במקביל לירידה בפעילות הגופנית ובאכילת ארוחת הבוקר. כתוצאה מכך גדל העניין המדעי בקשר שבין אכילת ארוחת הבוקר ומניעת השמנה, וויסות תאבון, איכות התזונה והפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

נמצא קשר הפוך בין אכילת ארוחת בוקר לביןBMI, הן במבוגרים והן בילדים. אנשים האוכלים ארוחת בוקר בקביעות נוטים להיות בעליBMI נמוך יותר ואילו אנשים בעלי עודף משקל נוטים לדלג על ארוחת הבוקר. מחקרים מצאו, שצריכת האנרגיה של אנשים בעלי משקל תקין או תת משקל מחולקת על פני היום, זאת בהשוואה לאנשים בעלי עודף משקל. מחקרים אחרים מראים, שאנשים שעשו דיאטהוהקפידו על אכילת ארוחת בוקר ירדו במשקלם יותר מאלה שדילגו עליה.

גם מחקרים בילדים מצאו שילדים בעלי עודף משקל צורכים פחות קלוריותבארוחת הבוקר, מדלגים עליה לעיתים קרובות יותר וצורכים יותר קלוריות בארוחת הערב, בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין.

עוד נמצא בילדים, שדילוג קבוע על ארוחת בוקר קשור להישגים נמוכים בלימודים ובצריכה לא מספקת של אבות מזון, כגון פירות וירקות, מה שעלול לגרום לחסכים תזונתיים בילדים אלה.

מחקרים תצפיתיים שבדקו את הקשר בין אכילת ארוחת בוקר לבין השמנה והסיכון למחלות כרוניות מצאו, שאכילה קבועה של ארוחת בוקר המבוססת על דגנים מלאים ופירות קשורה בBMI נמוך יותר ובהפחתת הסיכון למחלות לב הקשורות בהשמנה

ישנן מספר תיאוריות המנסות להסביר מדוע דילוג על ארוחת בוקר מעכב ירידה במשקל. אחת מהן היא הסברה, שדילוג על ארוחת הבוקר עלול לגרום לאכילת יתר מאוחר יותר במהלך היום. מחקרים קליניים בבני אדם מצאו, שהגדלת תדירות הארוחות ביום משפרת מדדים מטבוליים המפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות ומפחיתה את התיאבון ואת צריכת האנרגיה. החוקרים טוענים, שהשינויים המטבוליים האלה מושפעים בעיקר מארוחת הבוקר באופן הבא: ארוחת בוקר עשירה בסיבים תזונתיים (כמו דגנים מלאים) גורמת לעליה מתונה ברמות הסוכר והאינסולין ובכך משפרת את הרגישות לאינסולין ובעקיפין מורידה את רמות הסוכר ואת רמות הכולסטרול הרע(LDL) פחמימות מורכבות משפיעות על שחרור הורמונים שיתכן ומתפקדים כפקטורי שובע.

מחקרים נוספים רבים מציעים שדיאטה וארוחת בוקר המכילות מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך יכולה להשפיע על המשקל דרך העלאת דרגת השובע והקטנת צריכת האוכל בעקבות כך.

סברה נוספת שנחקרה ונמצאה כנכונה היא, שאנשים האוכלים ארוחת בוקר על בסיס קבוע, אוכלים תזונה נכונהומאוזנת יותר במהלך כל היום.

ההמלצות האמריקאיות לארוחת בוקר הן:

• ארוחה משותפת לכל בני המשפחה

• ארוחה שתכיל 25-30% מהצריכה הקלורית היומית

• המזון צריך להיות טעים ובריא. לדוגמא: חלב או אחד ממוצריו דלי השומן, דגנים (רצוי מלאים) ופרי (טרי, לא מיץ וללא תוספת סוכר)

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר