עמוד הבית
משו"ב
למידה בשעת חירום
צור קשר
לוח הצלצולים
תשלומי הורים


אודותינו
דבר המנהלת תשע"ט
החזון החינוכי תשע"ט
התאמות לימודיות תשע"ט
פרטי התקשרות צוות תשע"ט
לוח צילצולים
מפרש: פנים אל מול פנים/פנים
חוק זכויות התלמיד
מהיסודי לחטיבה בתש"פ
חוברת מידע לתש"פ
טופס הרשמה לקורס עמ"ט
חוברת המגמות לתש"פ
ספרי לימוד לתש"פ
לוחות מבחנים שש שנתיים
מתנדבים בקהילה
ח4 ארגנה בדצמבר חבילות שי עבור חיילים בודדים
תלמידי עירוני ב' מתנדבים במסיבה של האגודה למלחמה בסרטן
יום קהילתי בעירוני ב' 23.03.2012
בוקר קהילתי תשע"ב
``מעשה קטן וטוב`` ביקור גימלאי העיר
``מעשה קטן וטוב`` בבסיס מג``ב
``מעשה קטן וטוב`` בגן -תקשורת בעיר
``מעשה קטן וטוב`` איגרות ברכה לבוגרים
תלמידי שכבה י מתיכון רבין חוגגים פורים עם ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם.
הפנינג שבועות התרמה למלחמה בסרטן
התנדבות למען העיוורים
מצטיינים ומצויינות
הילי בן אור- זכייה בפרס אמנות בינלאומי תשע"ז
פרס הצטיינות "אקדמיה בתיכון"
הסרט "השען העיוור" זכה במקום שני בתחרות מחוזית
זכיית הסרט "גייסט" בתחרות- יד ושם
מקום 1 לקליפ "היא לא אומרת כלום"
דן הרף מכיתה יא'7- אלוף ישראל ברכיבה על סוסים.
מקום ראשון לסרט "רע מנעוריו" בוגרי תשע"א
יום עיון במרכז האמריקאי בירושלים
FRC FLL רובוטיקה
FRC FLL רובוטיקה
FRC בחטיבה העליונה
FLL תמונות
מועדון הספורט הבית ספרי
תקנון החינוך הגופני והספורט
פלייר למועדון הבית ספרי
מקום ראשון לקבוצת הכדורעף במועדון הספורט
תמונות מועדון הספורט
הישגים לנבחרת הכדורעף 02/05/12
הישג היסטורי לנבחרת כדורעף בנות בשכבה ז'!
מקום ראשון לנבחרת הכדורעף בנים שכבה ז' מחוזי
בטחון ובטיחות
ביטוח תאונות אישיות
רענון איסור נסיעה בטרמפים
נוהל שימוש באופניים חשמליים
אורח חיים בריא
ביטוח שיניים יוני 2019
מניעת השפעת
ביטוח תאונות אישיות טפסים
אכילה נבונה בגיל ההתבגרות
"בבוקר אכול כמלך"...
מה לאכול ומתי כדי למקסם כל אימון גופני
צמא
עישון נרגילה
הפרעות אכילה והפרעות באכילה, מה בין הנורמלי לפתולוגי? מאת עינת צובר
יתרונות הליכת בוקר
אילו מדדים משתפרים כשמבצעים פעילות גופנית?
10 משפטים שמעודדים ילדים
מחקר: הגורם המרכזי לסוכרת – עלייה בצריכת הסוכר
לזכרם



כל הדפים

מורשת יצחק רבין

ממחלוקת לשיח

מיהו ישראלי


 

 

ישראלי בעיני הוא מי ש....

 

לכיתות ח'-י"ב

 

מטרות: 

 

  • לעמוד על  ריבוי המשמעויות של המושג "ישראלי" בחברה הישראלית.
  • לחוות את המורכבות ואת הקושי שבמציאת מכנה משותף
  • לדון בחשיבות מציאת המכנה המשותף ובסכנה שבמכנה משותף צר מדי.
  • לדון בנושא הסולידריות  בחברה

 

עזרים:

כרטיסיות "ישראלי בעיני הוא מי ש..." (ראה להלן)

מושגי מפתח:

זהות אישית, זהות קולקטיבית, רב תרבותיות, סולידריות, הומוגניות, הטרוגניות.

מהלך הפעילות:

הפעילות בנויה משני חלקים: עבודה יחידנית ועבודה בקבוצות. ניתן להשתמש בחלקים השונים באופן מודולרי, כפעילות פתיחה ו/או העמקה.

 

מנחה הדיון יחלק למשתתפים כרטיסיות תעודת הזהות "ישראלי בעיני הוא מי ש..." ויבקש למלאן.

 

אופציה 1: הצגת ממצאים על הלוח ודיון.

אופציה 2: עבודה בקבוצות – המנחה יחלק את המשתתפים לקבוצות ויבקש מכל קבוצה ליצור כרטיסיית "ישראלי" משותפת לקבוצה.

בכרטיסייה האישית ממלא כל משתתף חמישה מאפייני זהות.

במהלך הדיון  הקבוצתי מתבקש כל משתתף לוותר על שני מאפיינים  מתוך החמישה ולהיוותר עם שלושה מאפיינים החשובים ביותר בעיניו

 משימה קבוצתית: ליצור את כרטיסיית הזהות המשותפת הכוללת שלושה מאפיינים המוסכמים על חברי הקבוצה.

 

למנחה: כל משתתף  יאלץ לוותר על חלק מזהותו ולנהל מו"מ בקבוצה  למציאת מכנה משותף מצומצם מקובל.

 

 

דיון במליאה:

מה היו הקשיים במילוי תעודת הזהות האישית?

כיצד התנהל הדיון בקבוצה לקביעת הזהות המשותפת?

מה היו הקשיים בויתור על מאפיינים בזהות האישית למען הזהות המשותפת?

האם חשוב בעיניכם למצוא את תעודת הזהות המשותפת? מדוע?

מה הן ההשלכות שניתן לעשות מתוך הדיונים  לכלל החברה הישראלית?

האם הקושי שבו נתקלו חברי הקבוצה משקף את הקושי של החברה הישראלית במציאת מכנה משותף?

 

למנחה:

המשותף לכל השאלות הוא הניסיון להבין כמה מורכבת וקשה הבחירה בזהות  מסוימת שמתאימה לכל, בעיקר כאשר מדובר בחברה רב תרבותית. יש מחיר גם לאחידות גבוהה (טשטוש הזהות האישית הייחודית) וגם למציאת מכנה משותף נמוך מאד. (התרופפות הסולידריות) תהליך הדיון והמשא ומתן על הזהויות חשוב לא פחות מן המטרה, שכן הוא חושף את מורכבותה של חברה הטרוגנית, רב תרבותית שמבקשת ליצור זהות משותפת ולשמור על לכידותה.

 

המנחה יכול להעיר את תשומת ליבם של המשתתפים לקושי שהם חוו בתרגיל הזהויות, ולחזק את הקושי שיש לחברה שלמה, הרבה יותר הטרוגנית, למצוא זהות משותפת

 

 


 

 

כרטיסיית זהות "ישראלי בעיני הוא מי ש..."

 

תעודת זהות

מי אני                                    ישראלי בעיני הוא מי ש...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר