עמוד הבית
משו"ב
למידה בשעת חירום
צור קשר
לוח הצלצולים
תשלומי הורים


אודותינו
דבר המנהלת תשע"ט
החזון החינוכי תשע"ט
התאמות לימודיות תשע"ט
פרטי התקשרות צוות תשע"ט
לוח צילצולים
מפרש: פנים אל מול פנים/פנים
חוק זכויות התלמיד
מהיסודי לחטיבה בתש"פ
חוברת מידע לתש"פ
טופס הרשמה לקורס עמ"ט
חוברת המגמות לתש"פ
ספרי לימוד לתש"פ
לוחות מבחנים שש שנתיים
מתנדבים בקהילה
ח4 ארגנה בדצמבר חבילות שי עבור חיילים בודדים
תלמידי עירוני ב' מתנדבים במסיבה של האגודה למלחמה בסרטן
יום קהילתי בעירוני ב' 23.03.2012
בוקר קהילתי תשע"ב
``מעשה קטן וטוב`` ביקור גימלאי העיר
``מעשה קטן וטוב`` בבסיס מג``ב
``מעשה קטן וטוב`` בגן -תקשורת בעיר
``מעשה קטן וטוב`` איגרות ברכה לבוגרים
תלמידי שכבה י מתיכון רבין חוגגים פורים עם ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם.
הפנינג שבועות התרמה למלחמה בסרטן
התנדבות למען העיוורים
מצטיינים ומצויינות
הילי בן אור- זכייה בפרס אמנות בינלאומי תשע"ז
פרס הצטיינות "אקדמיה בתיכון"
הסרט "השען העיוור" זכה במקום שני בתחרות מחוזית
זכיית הסרט "גייסט" בתחרות- יד ושם
מקום 1 לקליפ "היא לא אומרת כלום"
דן הרף מכיתה יא'7- אלוף ישראל ברכיבה על סוסים.
מקום ראשון לסרט "רע מנעוריו" בוגרי תשע"א
יום עיון במרכז האמריקאי בירושלים
FRC FLL רובוטיקה
FRC FLL רובוטיקה
FRC בחטיבה העליונה
FLL תמונות
מועדון הספורט הבית ספרי
תקנון החינוך הגופני והספורט
פלייר למועדון הבית ספרי
מקום ראשון לקבוצת הכדורעף במועדון הספורט
תמונות מועדון הספורט
הישגים לנבחרת הכדורעף 02/05/12
הישג היסטורי לנבחרת כדורעף בנות בשכבה ז'!
מקום ראשון לנבחרת הכדורעף בנים שכבה ז' מחוזי
בטחון ובטיחות
ביטוח תאונות אישיות
רענון איסור נסיעה בטרמפים
נוהל שימוש באופניים חשמליים
אורח חיים בריא
ביטוח שיניים יוני 2019
מניעת השפעת
ביטוח תאונות אישיות טפסים
אכילה נבונה בגיל ההתבגרות
"בבוקר אכול כמלך"...
מה לאכול ומתי כדי למקסם כל אימון גופני
צמא
עישון נרגילה
הפרעות אכילה והפרעות באכילה, מה בין הנורמלי לפתולוגי? מאת עינת צובר
יתרונות הליכת בוקר
אילו מדדים משתפרים כשמבצעים פעילות גופנית?
10 משפטים שמעודדים ילדים
מחקר: הגורם המרכזי לסוכרת – עלייה בצריכת הסוכר
לזכרם



כל הדפים

מורשת יצחק רבין

ממחלוקת לשיח

מבוא


 שער שלישי – ממחלוקת לשיח – מחלוקות ערכיות בחברה הישראלית

 

"הדמוקרטיה כרוכה בהכרה בזכותם השווה של בני אדם להיות שונים זה מזה.  השוני שבין בני אדם אינו רעה חולפת, אלא מקור ברכה: אנחנו שונים זה מזה לא מפני שאחדים מאיתנו עדיין אינם רואים את האור, אלא מפני שיש בעולם אורות ולא אור: אמונות ודעות ולא אמונה ודעה."

 

(עמוס עוז, סופר)

 

הטענה כי החברה הישראלית היא חברה בקונפליקט, המורכבת משסעים שונים בעוצמות שונות, היא טענה מוכרת ורווחת. למרות זאת, היא מחייבת הסבר, דיון וניתוח היסטורי מספק שיסייע להמחיש את המורכבויות והדילמות שהופכות את החברה הישראלית ל-'חברה בקונפליקט', את הסיבות להיווצרות הקונפליקטים, ואת הפיכתה של 'חברה בקונפליקט' לאורח חיים. הדיון בשאלות של זהות אישית, מי הוא ישראלי ומה הם גבולות הקולקטיב שלנו חיוני כבסיס לכל דיון מקדים בסוגיות של שסעים, מחלוקות אידיאולוגיות, ניהול קונפליקטים ומיפוי השסעים בחברה הישראלית. (לעניין זה ראה יחידה במארז)

 

הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, המצוין ביום זיכרון ממלכתי, מבטא  את חשיבות הדיון האישי והחברתי בסוגיות של זהות, קולקטיב וקונפליקט. זהו דיון המביט בכאב לאחור, תוך ניסיון חשוב ללמוד מן העבר, דיון המביט מבט נוקב אל ההווה, תוך ניסיון להבין את מציאות חיינו, וזהו דיון המביט אל העתיד, תוך ניסיון לשנות ולבנות.

 

שער זה נוגע בקשר  שבין האישי לחברתי ולמדיני. הדרך שבה מגדיר כל יחיד את זהותו והדיון שמנהלת חברה על זהותה המשותפת קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה.

 

הפעילויות בשער זה מאפשרות עיסוק ברבדים שונים . הן משלבות התמודדות ודיון בסוגיות של זהות אישית וקולקטיבית וניתוח של קונפליקטים מן ההיסטוריה מתוך ראייה כי שני הצירים שזורים זה בזה.

 

 

 

 

 

 

בשער זה נתייחס לסוגיות כגון:

 

כיצד מחלוקות ערכיות- חברתיות נוגעות  למאפייני הזהות של הפרט ושל הקולקטיב?

כיצד נלמד להתמודד עם קונפליקטים? לחיות עם שונות? להכיר בחשיבותן של הסכמות והבנות? כיצד נעצב מרחב ציבורי משותף?

בשאלות אלה ואחרות נעסוק בשער זה, המציע מגוון פעילויות העוסקות בנושא: קונפליקטים ערכיים בחברה הישראלית:

 

  1. ישראלי בעיניי הוא מי ש...
  2. קונפליקט – מהו?
  3. מי בפנים מי בחוץ? – דיון בגבולות הקולקטיב
  4. נוער בצמתי מחלוקות
  5. בין זר למוכר
  6. איך מגשרים?
  7. זכותי לחשוב אחרת
  8. מחלוקות ערכיות בחברה הישראלית – מבט היסטורי

 

 

הערות מתודיות:

 שער זה מציע אפשרויות לפעילויות מודולריות בשני צירים מרכזיים:

1.פעילויות לפתיחה ולבירור מושגים

2.פעילויות המשך המאפשרות דיון מעמיק באחד הנושאים

מומלץ לתכנן פעילות המורכבת מהפעלת פתיחה והפעלת העמקה כדי לבנות את הרצף שימחיש את הקשר שבין שאלות של זהות לבין היווצרותן של מחלוקות אידיאולוגיות ברמת החברה והמדינה.

מצורפות מספר פעילויות  מתוך החוברת "בעת מחלוקת" לבתי הספר היסודיים  שהופקה ע"י מרכז רבין, 2003.

הפעילויות מציגות סיטואציות של קונפליקט, אי-הסכמה שמקורן בסטריאוטיפים ודעות קדומות, תפיסות עולם שונות וצרכים אחרים.

במהלכן, יתנסו הילדים בהקשבה לזולת, הבנת צרכיו של האחר ובניהול דיון שיניב כללים לחיים בצוותא.

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר