עמוד הבית
משו"ב
למידה בשעת חירום
צור קשר
לוח הצלצולים
תשלומי הורים


אודותינו
דבר המנהלת תשע"ט
החזון החינוכי תשע"ט
התאמות לימודיות תשע"ט
פרטי התקשרות צוות תשע"ט
לוח צילצולים
מפרש: פנים אל מול פנים/פנים
חוק זכויות התלמיד
מהיסודי לחטיבה בתש"פ
חוברת מידע לתש"פ
טופס הרשמה לקורס עמ"ט
חוברת המגמות לתש"פ
ספרי לימוד לתש"פ
לוחות מבחנים שש שנתיים
מתנדבים בקהילה
ח4 ארגנה בדצמבר חבילות שי עבור חיילים בודדים
תלמידי עירוני ב' מתנדבים במסיבה של האגודה למלחמה בסרטן
יום קהילתי בעירוני ב' 23.03.2012
בוקר קהילתי תשע"ב
``מעשה קטן וטוב`` ביקור גימלאי העיר
``מעשה קטן וטוב`` בבסיס מג``ב
``מעשה קטן וטוב`` בגן -תקשורת בעיר
``מעשה קטן וטוב`` איגרות ברכה לבוגרים
תלמידי שכבה י מתיכון רבין חוגגים פורים עם ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם.
הפנינג שבועות התרמה למלחמה בסרטן
התנדבות למען העיוורים
מצטיינים ומצויינות
הילי בן אור- זכייה בפרס אמנות בינלאומי תשע"ז
פרס הצטיינות "אקדמיה בתיכון"
הסרט "השען העיוור" זכה במקום שני בתחרות מחוזית
זכיית הסרט "גייסט" בתחרות- יד ושם
מקום 1 לקליפ "היא לא אומרת כלום"
דן הרף מכיתה יא'7- אלוף ישראל ברכיבה על סוסים.
מקום ראשון לסרט "רע מנעוריו" בוגרי תשע"א
יום עיון במרכז האמריקאי בירושלים
FRC FLL רובוטיקה
FRC FLL רובוטיקה
FRC בחטיבה העליונה
FLL תמונות
מועדון הספורט הבית ספרי
תקנון החינוך הגופני והספורט
פלייר למועדון הבית ספרי
מקום ראשון לקבוצת הכדורעף במועדון הספורט
תמונות מועדון הספורט
הישגים לנבחרת הכדורעף 02/05/12
הישג היסטורי לנבחרת כדורעף בנות בשכבה ז'!
מקום ראשון לנבחרת הכדורעף בנים שכבה ז' מחוזי
בטחון ובטיחות
ביטוח תאונות אישיות
רענון איסור נסיעה בטרמפים
נוהל שימוש באופניים חשמליים
אורח חיים בריא
ביטוח שיניים יוני 2019
מניעת השפעת
ביטוח תאונות אישיות טפסים
אכילה נבונה בגיל ההתבגרות
"בבוקר אכול כמלך"...
מה לאכול ומתי כדי למקסם כל אימון גופני
צמא
עישון נרגילה
הפרעות אכילה והפרעות באכילה, מה בין הנורמלי לפתולוגי? מאת עינת צובר
יתרונות הליכת בוקר
אילו מדדים משתפרים כשמבצעים פעילות גופנית?
10 משפטים שמעודדים ילדים
מחקר: הגורם המרכזי לסוכרת – עלייה בצריכת הסוכר
לזכרם



כל הדפים

מורשת יצחק רבין

כיצד נזכור

כיצד נזכור


שער ראשון: "כיצד נזכור"

 

מבוא

 

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות...יש שהוא נאחז במסורת קיימת ומוסיף עליה. ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן, מחזיר לתחייה מסורת קדומה שיש בה כדי להזין את נפש הדור המחדש" (ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב)

 

לימי הזיכרון הלאומיים של ישראל הצטרף בשנת 1997 (תשנ"ז) יום הזיכרון ליצחק רבין.

השנה אנו מציינים מלאת עשור להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון רבין.

אנו מצויים בעיצומו של תהליך עיצוב זיכרון קולקטיבי והבניית משמעויותיו של יום זה.

זיכרון קולקטיבי איננו בהכרח תיעוד כרונולוגי-עובדתי של המציאות, אלא סיפור שיש עליו הסכמה קולקטיבית, מיתוס. הזיכרון הקולקטיבי הופך למנגנון סוציאליזציה, המחזק את תחושות השייכות והזהות שלנו.

עם ישראל מגדיר עצמו בזיקה להיסטוריה שלו. זיקה זו מקבלת ביטוי מיוחד בלוח השנה העברי, המהווה תמונה של מה שאנו בוחרים לזכור, ובכך מסמן את גבולות הזיכרון, התודעה והזהות שלנו.

 

אם כן, בתהליך עיצוב הזיכרון הקולקטיבי של רצח רבין- כיצד תבחר החברה הישראלית לעצב את הזיכרון הקולקטיבי שלה?

כיצד נבחר להעביר רגע זה ומשמעויותיו עבורנו כחברה, לדורות הבאים ?

 

בשאלות אלו ואחרות נעסוק בשער זה, המציע מגוון פעילויות העוסקות בנושא זיכרון, הנצחה וזהות:

  1. "והגדת לילדיך"- פעילות העוסקת בתהליך הבנייתו של זיכרון קולקטיבי דרך רצח רבין כמקרה מבחן.
  2. "מתי נזכור"- פעילות העוסקת בפיצול הזיכרון בין התאריך העברי בו אנו מציינים את הרצח

(י"ב בחשוון) ללועזי (4/11).

  1. "יריעות זיכרון"- הצעה לפעילות עם יריעות הזיכרון המצורפות לערכה.

4.   "זכרו והזכירו"- פעילות המבוססת על הסרטון המצורף לדיסק.


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר