עמוד הבית
משו"ב
למידה בשעת חירום
צור קשר
לוח הצלצולים
תשלומי הורים


אודותינו
דבר המנהלת תשע"ט
החזון החינוכי תשע"ט
התאמות לימודיות תשע"ט
פרטי התקשרות צוות תשע"ט
לוח צילצולים
מפרש: פנים אל מול פנים/פנים
חוק זכויות התלמיד
מהיסודי לחטיבה בתש"פ
חוברת מידע לתש"פ
טופס הרשמה לקורס עמ"ט
חוברת המגמות לתש"פ
ספרי לימוד לתש"פ
מתנדבים בקהילה
ח4 ארגנה בדצמבר חבילות שי עבור חיילים בודדים
תלמידי עירוני ב' מתנדבים במסיבה של האגודה למלחמה בסרטן
יום קהילתי בעירוני ב' 23.03.2012
בוקר קהילתי תשע"ב
``מעשה קטן וטוב`` ביקור גימלאי העיר
``מעשה קטן וטוב`` בבסיס מג``ב
``מעשה קטן וטוב`` בגן -תקשורת בעיר
``מעשה קטן וטוב`` איגרות ברכה לבוגרים
תלמידי שכבה י מתיכון רבין חוגגים פורים עם ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם.
הפנינג שבועות התרמה למלחמה בסרטן
התנדבות למען העיוורים
מצטיינים ומצויינות
הילי בן אור- זכייה בפרס אמנות בינלאומי תשע"ז
פרס הצטיינות "אקדמיה בתיכון"
הסרט "השען העיוור" זכה במקום שני בתחרות מחוזית
זכיית הסרט "גייסט" בתחרות- יד ושם
מקום 1 לקליפ "היא לא אומרת כלום"
דן הרף מכיתה יא'7- אלוף ישראל ברכיבה על סוסים.
מקום ראשון לסרט "רע מנעוריו" בוגרי תשע"א
יום עיון במרכז האמריקאי בירושלים
FRC FLL רובוטיקה
FRC FLL רובוטיקה
FRC בחטיבה העליונה
FLL תמונות
מועדון הספורט הבית ספרי
תקנון החינוך הגופני והספורט
פלייר למועדון הבית ספרי
מקום ראשון לקבוצת הכדורעף במועדון הספורט
תמונות מועדון הספורט
הישגים לנבחרת הכדורעף 02/05/12
הישג היסטורי לנבחרת כדורעף בנות בשכבה ז'!
מקום ראשון לנבחרת הכדורעף בנים שכבה ז' מחוזי
בטחון ובטיחות
ביטוח תאונות אישיות
רענון איסור נסיעה בטרמפים
נוהל שימוש באופניים חשמליים
אורח חיים בריא
ביטוח שיניים יוני 2019
מניעת השפעת
ביטוח תאונות אישיות טפסים
אכילה נבונה בגיל ההתבגרות
"בבוקר אכול כמלך"...
מה לאכול ומתי כדי למקסם כל אימון גופני
צמא
עישון נרגילה
הפרעות אכילה והפרעות באכילה, מה בין הנורמלי לפתולוגי? מאת עינת צובר
יתרונות הליכת בוקר
אילו מדדים משתפרים כשמבצעים פעילות גופנית?
10 משפטים שמעודדים ילדים
מחקר: הגורם המרכזי לסוכרת – עלייה בצריכת הסוכר
לזכרם



כל הדפים

התאמות לימודיות תשע"ט


התאמות לימודיות לתלמידים לקויי למידה

תפיסת בית הספר

בית הספר מאמין כי עליו לעשות מאמץ להכשיר את כל תלמידי בית הספר להתמודד במסגרת חיים נורמטיביים. כתוצאה מכך עליו לסייע לתלמידים בעלי לקויות הלמידה ולהכשיר אותם להתמודד עם הקשיים באמצעות אסטרטגיות למידה חלופיות.

"בעולם האמיתי" יידרש התלמיד לקריאה, להבנת הנקרא, לכתיבה ולחשבון ולרוב לא יהיה מי שיסייע לו בפעולות יום יומיות אלה, לכן עליו לרכוש מיומנויות אלה באופן מיטבי.

מתן התאמות בדרכי ההיבחנות יהיה השלב האחרון בהתמודדות ויבוא לידי ביטוי רק בתיכון (מלבד הארכת זמן שתתאפשר בשלבים מוקדמים יותר). עד אז יעשו בית הספר והתלמיד מאמץ גדול לעזור לתלמיד לקוי הלמידה לרכוש מיומנויות אלה תוך עקיפת נקודות הקושי וחיזוק היכולות הקיימות.

מדיניות בית הספר ומדיניות משרד החינוך בעניין ההתאמות היא לדחות את מתן ההתאמות לתלמידי חט"ב ולשלבם ככל האפשר בהתנהלות הבחינה הרגילה.

בשנות התיכון לקראת בחינות הבגרות יפעל בית הספר להתאים את דרכי ההיבחנות של התלמיד לתפקוד המיטבי שהשיג.

התנהלות בית הספר

בכיתות ז' ו- ח' - המורים המלמדים ילמדו מתוך היכרות עם סגנונות הלמידה ונקודות החוזק של כל תלמידיהם.

בשנים אלו יאתר בית הספר את התלמידים המתקשים ויסייע להם להצליח בדרכים מגוונות. במקביל ישתף בית הספר את הורי התלמידים ובמקרה הצורך יפנה אותם לאבחון מקצועי.

חשוב לציין כי בשנה"ל תשע"ח משרד החינוך מוציא אל הפועל את התכנית "מלקויות ללמידה" כתכנית פילוט במספר ערים ומודיעין ביניהן. תכנית זו הינה תכנית מערכתית לטיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב. התכנית תוטמע בבית הספר באופן הדרגתי וצוות בית הספר יפעל התאם להנחיות משרד החינוך.

בכיתה ט' – במחצית הראשונה של כיתה ט' יחלו המורים בתהליך הכנה לקראת וועדת ההתאמות בתיכון. תלמידים שאותרו בכיתות ז' או ח' ,עברו אבחון פסיכו-דידקטי וקיבלו המלצה להיבחן בעל פה, ייבחנו בתקופה זו בהתאמות "שעתוק" ו"הכתבת מבחן" ברמה -2 בשני מבחנים במקצועות רבי מלל.  במקביל בית הספר יחל בהכנת התיק לוועדת ההתאמות בתיכון. במידה וההתאמות "שעתוק" ו"הכתבת מבחן" לא ישקפו את הציון של התלמיד תינתן לו הזדמנות להתנסות במבחן בעל פה.

על התלמיד להתנסות בהמלצות שהומלצו לו באבחון, כדי שבית הספר בשיתוף התלמיד יוכל לקבל החלטה בנידון. במחצית השנייה של ט' יתבקשו תלמידים מסוימים להיבחן במספר דרכים כדי להתנסות בדרך המיטבית עבורם  ולאו דווקא ההתאמה שהציע האבחון.

(ניתן להתנסות בהתאמות עד סוף שנת הלימודים).

על פי חלטת הרפורמה החדשה , תיקי התאמות יוגשו רק פעם אחת בסוף כיתה י' .

בכיתה י' ואילך – תלמידים שאותרו עם לקויות למידה ייבחנו עם התאמות על פי החלטת בית הספר , רמה 1 ו 2 , ובמידת הצורך יופנו לוועדת התאמות מחוזית וייבחנו בהתאם להחלטת הוועדה מרגע שהתקבלה. (ועדת ההתאמות מתקיימת בסוף כיתה י' במהלך יוני- יולי לכן בית הספר יטפל בתיקי ההתאמות עד סוף מחצית ב' בכיתה י').

וועדת התאמות בית ספרית -  וועדת ההתאמות הבית ספרית מיועדת לתלמידי י' בלבד . במועצה הפדגוגית הראשונה של שכבה י' תתקבל החלטה לגבי התאמות ברמה 1 ו-2. החלטותיה של המועצה הפדגוגית תקפות לכל שנות הלימוד בבית הספר.

ביצוע ההתאמות בבית הספר

כל התלמידים מכיתה י' ואילך שהגישו אבחון ליועצת בעבר ועד לתחילת שנת הלימודים יקבלו תשובה בתום המועצות הפדגוגיות באשר להתאמות ברמה 1 ו-2.

וועדת ההתאמות הבית ספרית איננה יכולה לאשר התאמות ברמה 3, ותשובות בעניין זה יועברו לתלמיד עם קבלתן מוועדת ההתאמות המחוזית של משרד החינוך.

מרגע האישור של הוועדה המחוזית לבחינה בעל פה, תלמיד זכאי לקבל את ההתאמה גם בבחינות הבית ספריות.

תלמידים שאושרה בקשתם בוועדה המחוזית למבחן מותאם ייבחנו כך רק במבחני המתכונת והבגרות.

הארכת זמן, הקראה לבוחן ניטרלי ובחינות בעל פה ייערכו לתלמידים הזכאים במועדי הבחינות הרגילות.

תלמיד שנבחן בעל פה יקבל את הציון יחד עם כל תלמידי הכיתה.

תלמיד שזכאי לשעתוק ימסור את המבחן למורה ויוזמן אליו לשיחה תוך שבועיים במקרה של קושי בקריאת המבחן.

הורה יקר, חשוב שילדך יכיר את מסמך האבחון שלו בדגש על ההמלצות לדרכי למידה ובמידת הצורך גם את ההמלצות לדרכי הבחנות. הצוות החינוכי ישמח לעמוד לרשות התלמידים על מנת שיבינו את אבחונם ויפיקו ממנו את הדרוש לשיפור התמודדותם עם תהליכי הלמידה בתחומים השונים.

אנו מזמינים אתכם לעיין במסמך שהוציא משרד החינוך בנושא ההתאמות שמופיעים בקישור :

נהלים חדשים בנושא התאמות .

בהצלחה בהמשך !!

 

 

 

 

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר