עמוד הבית
דבר המנהל
אודותינו
כותבים עלינו
חלוקת שי לצנחן על ידי תלמידי המקיף
צור קשר
לחץ כאן כדי להתחבר למערכת
מערכת יומית
מערכת שעות
מערכת ליום ו'
מערכת שעות ט-1
מערכת שעות ט-2
מערכת שעות ט-3
מערכת שעות י-1
מערכת שעות י-2
מערכת שעות י-3
מערכת שעות י-4
מערכת שעות יא- 1
מערכת שעות יא- 2
מערכת שעות יא- 3
מערכת שעות יב-1
מערכת שעות יב-2
מערכת שעות יב-3
לוח מבחנים
לוח מבחנים שכבה ט מחצית ב
לוח מבחנים שכבה י מחצית ב
לוח מבחנים שכבה יא מחצית ב
לוח מבחנים שכבה יב מחצית ב
לוח חופשות
מקצועות לימוד
מתמטיקה
אנגלית
אזרחות
היסטוריה
תנ"ך
גיאוגרפיה
חינוך גופני- ספורט
ספרות
ניהול עסקי
של"ח
מקצועות העברית
אמנות- עיצוב חזותי
מגמות
גיאוגרפיה
ניהול עסקי
מגמת תקשוב
עיצוב חזותי
בגרויות
זכויות עולים ותיקים
בדיקת ציוני הבגרות
מועדי בגרויות חורף 2013-14
לוח הצלצולים
תקנון בית הספר
אישורי יציאה
טפסים
הצהרת בריאות תשע"ד

האירועים
<< נובמבר, 2014 >>
א ב ג ד ה ו שבת
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
           
כל האירועים

הקישורים
משרד החינוך
לחץ כאן לקישור
ויקיפדיה
לחץ כאן לקישור
מצוקה ושעת חירום
לחץ כאן לקישור
טיפים לגלישה בטוחה ברשת
לחץ כאן לקישור
כל הקישורים

הסרטונים
כל הסרטים


כל הדפים

מקצועות לימוד

ספרות

ספרות לבגרות

הסיפור הקצר - טבלה מסכמת


הסיפור הקצר – טבלת סיכום

 

סיום

דמות המספר

דרכי העיצוב

הרעיון

הדמויות

הנושא

 

הסיפור

הסופר

סגור-פתוח

מספר –עד שהינו למעשה מספר בגוף ראשון

-משפט המפתח

-מוטיב "עיני התכלת השחורה"

-מוטיב הפרחים

דעות קדומות עלולות להרוס מערכת זוגיות

המספר-הרופא, וגרושתו-דינה

מע' יחסים בין גבר לאישה על רקע בעייתיות בדמותו של הגבר

הרופא וגרושתו

עגנון

סגור

מספר כל-יודע

-אלגוריה

-מוטיב העיניים

-מוטיב הגג

-מוטיב הסכין

-מוטיב החזרה

רעיון האלגוריה-משל מפותח-אם היהדות לא תשמור על אופייה וייחודה, תישמד ותיעלם על ידי הנצרות האנטישמית.

האדונית(הלני) והרוכל(יוסף)

יחסי גבר יהודי ואישה גויה-ערפדית.

האדונית והרוכל

עגנון

סגור

מספר בגוף ראשון-שתי נקודות מבט – כילד ומבוגר.­

-שתי נק' מבט –מספר-ילד ומספר-מבוגר.

-מוטיב הכרס, הכובע, ­הסבון.

למרות הכל, הערך החשוב ביותר הוא ההגינות, היושר, וניקיון הכפיים, והבן לומד להעריך את האב על ערכים אלה.

האב, הבן , פועליו של האב, והצעירים, בעלי מפעלי הסבון

מע' יחסים בין אב לבנו, על רקע משבר בערכו ומעמדו של האב בעיני הבן-המספר

סבון

בנימין תמוז

סגור

מספר-ילד בגוף ראשון

-שפה ילדית אותנטית של המספר-ילד.

-מוטיב השבירה

תקשורת לקויה בין אב לבן, והתנגשות בין ערכים-ערך החסכון בכסף, מול ערך החברות.

האב, הבן(יואב),

החזיר,פסחזון

והאמא

יחסי אב-בן על רקע ניסיון האב לחנך את בנו לחסכון בכסף

לשבור את החזיר

אתגר קרת

סגור-פתוח

מספרת-עדה ומספרים בגוף ראשון

-פרספקטיבה של זמן – עבר והווה.

-סיפור בתוך סיפור

החברה הגויית מכינה את השואה הבאה מתוך התחסדות....

המספרת ברכבת, זוג היהודים וזוג הפולנים "הדודים"

הפולנים, נותני המחסה ליהודים בזמן השואה, מכינים מחבוא חדש לשואה הבאה.

המחבוא

אידה פינק

סגור

מבע משולב –מספר כל-יודע שמזדהה עם הדמות הראשית. כאן – עם יונה העגליון.

המבנה ההירארכי של האנשים שיונה פוגש, לעומת יחסם אליו.

+משפט המפתח

החברה אטומה לסבל הזולת. בני האדם "זאבים" זה לזה, ומותר הבהמה מן האדם...

יונה והסוסה,

איש הצבא, 3 השיכורים

(כולל הגיבן),חצרן ושוליית עגלון

יונה העגלון רוצה לספר את דבר מותו של בנו לאנשים בסביבתו.

מועקה

(יגון)

אנטון צ'כוב

 

 

 

החברה אינה מסייעת לחלש שבה, והיא מניחה לו לפתור את בעיותיו

 בעצמו. ועוד – כולנו עיוורים, לפעמים יותר מן העיוורים

העיוורת, הבעל, אמה של העיוורת, ילדי הבעל, והתינוקת.

משדכים את העיוורת לבעל שהיא אינה יודעת מיהו, והיכן הוא גר, ועליה לפתור את חידת הבעל בכוחות עצמה.

העיוורת

יעקב שטיינברג

סגור

מספר מבע משולב – מספר כל יודע אשר מזדהה עם דמותה של שפרה

-יסודות אגדתיים

-מוטיב העיניים

-מוטיב ההנקה

-האירוניה בסיפור

הסיפור מעלה ביקורת חברתית על יחסי עניים-עשירים, גויים-יהודים, מוסד השידוכים, ומעמד האשה

שפרה, פנחס בעלה, אמה, האנשים באחוזת העשירים

שפרה האלמנה הענייה מקבלת עבודה כמינקת באחוזת עשירים, מגורשת משם, ובדרכה חזרה לביתה, קופאת למוות.

שפרה

דבורה בארון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מבחן בספרות – שכבת י'                                  ‏22/03/2006

הנושא: ש"י עגנון – האדונית והרוכל

 

חלק א' – ענו על שש מן השאלות הבאות:(כל תשובה=10 נקודות)

 

1.     הציגו את כל המאפיינים של הרוכל – שמו, מעמדו, דתו, מצבו הנפשי, התנהגותו.

2.     הרוכל מוצג כדמות אטומה וחסרת מודעות לעצמה ולסביבתה. הוכיחו קביעה זו בעזרת שתי דוגמאות מן הסיפור.

3.     הציגו את כל מאפייניה של האדונית – שמה, מעמדה, דתה, התנהגותה.

4.     האדונית מוצגת כדמות עירנית, מפחידה ומודעת לעצמה ולסביבתה. הוכיחו קביעה זו בעזרת שתי דוגמאות מן הסיפור.

5.     מה קרה לבעליה של האדונית? כיצד אנו יודעים מה קרה להם? מה מוסיף מידע זה לסיפור?

6.     הציגו את מעמדו של הרוכל בביתה של האדונית, מיום פגישתם של השניים ועד לסוף הסיפור. (מומלץ לעשות זאת על ידי איזכור מקומות הלינה של הרוכל בבית).

7.     ציינו ארבעה פרטים מתוך הסיפור, אשר מוסיפים אוירה של פחד ומתח.

8.     תארו בפירוט רב ככל יכולתכם את הפתיחה של הסיפור ואת סיומו. מהו הקשר ביניהם?

 

חלק ב'-  הסבירו והדגימו ארבעה מן המושגים הבאים: (כל מושג=5 נקודות)

 

1.     מוטיב

2.     רמז מקדם

3.     מדרש השם "יוסף"

4.     מדרש השם "הילני"

5.     התבוללות

6.     גלות

7.     אלגוריה

 

חלק ג' – ענו על השאלה הבאה – (20 נקודות)

 

1.  הסיפור "האדונית והרוכל" אינו סיפור פשוט על גבר ואשה אלא סיפור אלגוריה.

הוכיחו קביעה זו באופן מפורט ככל האפשר.

 

חלק ד' – שאלות בונוס –(עד 5 נקודות)

 

1.  אם אתם הייתם בסיפור במקום הרוכל – איך הייתם נוהגים? מדוע דווקא כך ולא אחרת?

2.  מה דעתכם על הסיפור? מה אהבתם בו? מה שנאתם? עם מי הזדהיתם?

                                                                                                  בהצלחה!

מבחן בספרות – שכבת יב' – מרץ 2006

 

הנושא: הסיפור הקצר

 

עגנון – הרופא וגרושתו

           האדונית והרוכל

סיפורים מתורגמים – צ'כוב – מועקה(יגון)

                             אידה פינק – המחבוא

סיפור מהמחצית הראשונה של המאה ה-20 – שטיינברג – העיוורת

 

הערה חשובה – אין להתייחס לסיפור כלשהו יותר מפעם אחת!!!

 

 

חלק א' - ענו על ארבע שאלות בלבד(כל תשובה= 20 נקודות)

 

 

      1  .   בסיפור "האדונית והרוכל" של עגנון, לפרטים רבים יש משמעות מעבר     

             למשמעות הגלויה. הוכיחו קביעה זו באופן מפורט ככל שתוכלו.

 

2.     תארו את מבנה הסיפור "מועקה" של צ'כוב. כיצד תורם המבנה לבניית משמעות הסיפור?

 

3.     בחרו בסיפור כלשהו מן הרשימה שלעיל. מהו סוג המספר בסיפור שבחרתם? כיצד משפיע סוג המספר על אופן הצגת ההתרחשויות והדמויות? פרטו דבריכם.

 

4.     גורמים חיצוניים וגורמים פנימיים משפיעים על גורלה של חנה העיוורת בסיפור "העיוורת" של שטיינברג. מהם גורמים אלה? כיצד הם משפיעם על גורלה? כיצד היא מתמודדת עם גורמים אלה? פרטו כמה שיותר .השתמשו במושגים ספרותיים מתאימים.

 

5.     בחירתו של גיבור הסיפור "הרופא וגרושתו" של עגנון בבת-זוגו, דינה, חושפת את עולמו הפנימי. כיצד? פרטו והדגימו כמה שיותר. הקפידו לעשות שימוש במושגים ספרותיים רלבנטיים.

 

6.     הסיפור "המחבוא" של אידה פינק, מתאר חוויה חזקה של אכזבה וזעזוע. תארו את החוויה, והסבירו כיצד היא משפיעה על הדמויות בסיפור.מהם אמצעי העיצוב המבטאים חוויה זו?   

 

7.     בחרו סיפור מתוך הרשימה שלעיל, אשר מעלה בעיה חברתית כלשהי. מהי בעיה זו? כיצד היא באה לידי ביטוי בסיפור? אילו אמצעי עיצוב מבטאים אותה?

 

8.     הסיפור "הרופא וגרושתו" מתאר כישלון בחיי נישואין. מהן הסיבות לכישלון זה? מהן תוצאות הכישלון? הקפידו לעשות שימוש במושגים ספרותיים מתאימים.

 

9.     בחרו סיפור אחד מתוך הרשימה שלעיל, והציגו באופן מפורט מאד את מבנה הפירמידה שבו, על כל מרכיביו.

 

10.  בחרו סיפור אחד מתוך הרשימה שלעיל, שבו מתואר מאבק של הדמות המרכזית בגורם או גורמים כלשהם. מהו המאבק? כיצד הוא בא לידי ביטוי? מהן תוצאותיו? התייחסו גם לדרכי העיצוב של המאבק בסיפור.

 

חלק ב' – הסבירו והדגימו חמישה מן המושגים הבאים: (כל מושג = 4 נקודות)   

 

1.     הצג

2.     מוטיב

3.     סיום סגור

4.     מספר-עד

5.     סיבוך

6.     אלגוריה

7.     סיפור מסגרת

8.     התרה

9.     רמז מקדם

10. מספר מבע משולב

11. דמות שטוחה ודמות עגולה

12. אפיון ישיר ואפיון עקיף

 

 

                                                       

       ב ה צ  ל ח ה!!!   דליה

מבחן (בוחן) בספרות – שכבת י' – אפריל 2008

 

הנושא – ש"י עגנון – האדונית והרוכל (עד פסקה רביעית)

 

 

חלק א' - ענו על   שלוש מן השאלות הבאות:(כל תשובה= 25 נקודות):

 

1.     ש"י עגנון מרבה לעשות שימוש במוטיבים.

א.     הסבירו – מהו מוטיב?

ב.      בחרו שני מוטיבים בסיפור עד לנקודה שאליה הגענו – מהם? מהם תפקידיהם בסיפור?

 

2.     הרוכל מצטייר בתחילת הסיפור כאדם אטום ולא-נבון במיוחד. הוכיחו קביעה  זו בעזרת שלושה סימנים מן הסיפור.

 

3.     האדונית מצטיירת בתחילת הסיפור כאשה ערנית ומפוכחת. הוכיחו קביעה  זו בעזרת שני סימנים בסיפור.

 

4.     עגנון מכניס לסיפור גורמי מתח רבים. הציגו שלושה גורמים כאלה.

 

5.     מהם ההבדלים שניתן לראות בין האדונית והרוכל על פי 4 הפסקאות הראשונות?(הציגו שלושה הבדלים לפחות)

 

 

חלק ב' – הסבירו חמישה מן  המלים\מושגים הבאים:(כל תשובה=5 נק')

 

1.     רמז מקדם  2. רוכל  3.  אדונית  4. שחה וברכה  5. תמרוקים 

6.     מוטיב  7.  כלך ולך.

 

                                                   ב ה צ ל ח ה !!!

 

 

 

 

 

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

תיכון מקיף - רמת גן 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר