עמוד הבית
דבר המנהל
אודותינו
כותבים עלינו
חלוקת שי לצנחן על ידי תלמידי המקיף
צור קשר
לחץ כאן כדי להתחבר למערכת
מערכת יומית
מערכת שעות
מערכת ליום ו'
מערכת שעות ט-1
מערכת שעות ט-2
מערכת שעות ט-3
מערכת שעות י-1
מערכת שעות י-2
מערכת שעות י-3
מערכת שעות י-4
מערכת שעות יא- 1
מערכת שעות יא- 2
מערכת שעות יא- 3
מערכת שעות יב-1
מערכת שעות יב-2
מערכת שעות יב-3
לוח מבחנים
לוח מבחנים שכבה ט מחצית ב
לוח מבחנים שכבה י מחצית ב
לוח מבחנים שכבה יא מחצית ב
לוח מבחנים שכבה יב מחצית ב
לוח חופשות
מקצועות לימוד
מתמטיקה
אנגלית
אזרחות
היסטוריה
תנ"ך
גיאוגרפיה
חינוך גופני- ספורט
ספרות
ניהול עסקי
של"ח
מקצועות העברית
אמנות- עיצוב חזותי
מגמות
גיאוגרפיה
ניהול עסקי
מגמת תקשוב
עיצוב חזותי
בגרויות
זכויות עולים ותיקים
בדיקת ציוני הבגרות
מועדי בגרויות חורף 2013-14
לוח הצלצולים
תקנון בית הספר
אישורי יציאה
טפסים
הצהרת בריאות תשע"ד

האירועים
<< אוקטובר, 2014 >>
א ב ג ד ה ו שבת
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
             
כל האירועים

הקישורים
משרד החינוך
לחץ כאן לקישור
ויקיפדיה
לחץ כאן לקישור
מצוקה ושעת חירום
לחץ כאן לקישור
טיפים לגלישה בטוחה ברשת
לחץ כאן לקישור
כל הקישורים

הסרטונים
כל הסרטים


כל הדפים

מקצועות לימוד

חינוך גופני- ספורט

הנחיות לתרגיל גמר בהתעמלות לבנות יב&#...


הנחיות לתרגיל גמר בהתעמלות לבנות יב'- תיכון מקיף ר"ג

 

תרגיל גמר בהתעמלות הוא תרגיל מסכם 12 שנות לימוד בנושא התעמלות ותנועה.

·        התרגיל הינו תרגיל  קרקע במהותו.

·        ניתן לשלב מכשיר קטן (לדוגמה- כדור) או מכשיר גדול (לדוגמה- סולמות) או    עזרים שונים (הטעונים אישור המורה).

·        ניתן לבצעו כיחיד או בצוותים של 2 ויותר.

·        משך התרגיל הוא כ-2 דקות בלבד.

·        התרגיל ילווה במוסיקה ויורכב מאלמנטים ומשפטי תנועה במרחב הנתון.

 

בחיבור התרגיל חייבים להתחשב במרכיבים הבאים:

 

1. עקרונות התנועה:

            א. ניצול המרחב.

            ב. שינוי כיוון במרחב.

            ג. ניצול 3 רמות גובה (נמוכה, בנונית וגבוהה).

            ד. שטף תנועתי- תנועה יוצאת מתוך תנועה ללא עצירות.

            ה. קצב- שינוי קצב והתאמה למוסיקה.

            ו. נקיון תנועתי.

 

2. דרגות קושי של אלמנטים:

            א.רמה נמוכה: גלגול לפנים, גלגול לאחור דרך הכתף, נר, מאוזן וכן

               גילגולים מעמדות מוצא שונות.

            ב. רמה גבוהה: עמידת ידים, עמידת ידים וירידה לגלגול, שני גלגולים

                רצופים בפישוק, גלגלון,  גלגול ברחיפה, עמידת אמות.

            ג. רמה גבוהה מאוד: עמידת ידים תוך סיבוב 180 מעלות, גלגלון ביד אחת,

                עמידת ידים וירידה למאוזן ברך, פיק פלק.

 

3. מקוריות:

חיבור התנועות והאלמנטים ברצף מקורי.

אופי מיוחד לתרגיל- כדוגמת נושא: ליצן, צבא, קברט וכו'.

4. שימוש  במכשיר העזר:

ניצול מירבי של תכונות המכשיר לאורך כל התרגיל.

מכשירים אפשריים: כדור, דלגית, חישוק, כסא, מקל, סרט, סולמות, ארגז, טבעות, מדרגה וכל רעיון מקורי אחר אשר יאושר על ידי המורה.

 

5. תרגיל בזוגות או צוותים:

·        בת זוג משמשת כמכשיר עזר.

·        דגש על תיאום.

·        הרמה ונשיאה.

·        עבודה על מבנים.

·        מראה.

·        קנון (אחת אחרי השניה).

 

6. תיאום עם המוסיקה:

להתאים מנגינה לקצב התרגיל (לא כרקע)

·        בניית התרגיל נעשית תוך כדי שמיעת המוסיקה.

·        הקטע המוקלט חייב להיות בתחילת קלטת

 

7. תחילה וסיום תרגיל:

פתיחה- עמדת פתיחה סטאטית ומקורית.

סיום- עמדת סיום סטאטית ומקורית.

 

 

**העבודה העצמית בשעורים הינה מרכיב חשוב בציון הסופי!

 

ב ה צ ל ח ה !!!

נירית ורקר- מורה לחינוך הגופני

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

תיכון מקיף - רמת גן 

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר