עמוד הבית
אודות
דבר מנהלת הקריה
לוח צלצולים
מחטיבות לתיכון לב
תקנון חטיבה עליונה
עת לתת
פורים 2017
ערב מגמת מחול תשע"ז
יום הזכרון תשע"ז
מירוץ השישה
יום התלמיד תשע"ז
יום כייף שכבת יב
אות הפעיל המצטיין תשע"ז
"השראה לעתיד וקריירה ברחובות"- " INSPIRE TO CAREER "
יום גיבוש שכבת י תשע"ח
מקצועות לימוד
אומנות
אזרחות
אנגלית
ביולוגיה
ביוטכנולוגיה
גיאוגרפיה
היסטוריה
הנדסת תוכנה
חנ"ג
כימיה
לשון
מדעי החברה
מדעי המחשב
מוסיקה
מחול
מתמטיקה
ניהול עסקי
ספרות
ערבית
פיסיקה
פסיכולוגיה
תקשורת
תנ"ך
המסע לפולין 2017
יומן מסע
אישור יציאה ללוחמי הגטאות
רשימת הקבוצות לפולין 2017
תאריכים חשובים
תוכנית הכנה למסע לפולין 2017
טופס רישום למסע
טופס בקשת מלגה
מכתב מידע מס 1
פעילות מקוונת לקראת המשלחת
מידע שימושי
טפסים
נוהל ערעור על ציון מבחן בגרות
טל לנוער במצוקה
פרס חינוך
מעבר מהחטיבות לתיכון
מעבר מכיתה י' ליא תשע"ח
כיתת נחשון
אודות תוכנית נחשון
תנאי קבלה
מגמת מחול
צור קשר

כל הדפים

מקצועות לימוד

מדעי החברה

אודות

תוכנית הלימודים


פסיכולוגיה:

בלימודי הפסיכולוגיה אנו לומדים על עצמנו ואת עצמנו.הפסיכולוגיה עוסקת בחקר נפש האדם והבנת התנהגותו.

פסיכולוגיה כללית: כיצד אדם לומד?

פסיכולוגיה התפתחותית: כיצד מתפתח האדם?

פסיכולוגיה חברתית? מהן דיעות קדומות וכיצד הן מתפתחות?

 

סוציולוגיה:

הסוציולוגיה עוסקת בחקר החברה, בחקר היחסים האנושיים ובהבנת בעיות ותהליכים בחברה.

 

תרבות: מהי תרבות וכיצד היא משפיעה על חיינו?

           במה נבדלות תרבויות של חברות שונות ובמה הן דומות?

 

קבוצה: מהן הסיבות להתגבשות אנשים בקבוצות?

           כיצד משפיעה הקבוצה על החברה?

 

חיברות: מי אני וכיצד אראה בעתיד?

            כיצד מתפתחת זהות?

 

משפחה: במה דומות ובמה נבדלות משפחות בחברות שונות?

            אילו בעיות יתעוררו ואלו יפתרו בחברה ללא משפחה?

הסיורים המקצועיים  הם חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים והם כרוכים בתשלום נפרד.

 

אזרחות

 

החינוך לאזרחות הוא תהליך חברתי בחברה דמוקרטית. הזיקה בין אזרחות לחינוך היא מהותית וערכית שכן היא מושתת על תפיסת החינוך כאחד מערכי היסוד של הרעיון הדמוקרטי.

 

מטרות ההוראה
פיתוח זיקה ומחוייבות למדינת ישראל.
 הכרה בהיות מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, טיפוח זהות אזרחית משותפת לצד שמירת הזהויות  הייחודיות של הקבוצות השונות בחברה הישראלי
 הכרה בפלורליזם כערכי יסוד בחברה הדמוקרטית
הכרה בלגיטימיות של הבדלי השקפה בשאלות יסוד בחברה הישראלית ובקיומן של קבוצות שונות בתוך החברה הישראלית
 הכרה בעקרון כבוד האדם וחרותו ובעקרונות השוויון כערכי יסוד בחברה ובמדינה.
 כיבוד החוק ושמירה על זכויות האזרח.
 טיפוח סובלנות כלפי הזולת, פתיחות וכבוד הדדי ליחידים וקבוצות שונות, עידוד השיח בניהם והכרה בחשיבותו של יישוב מחלוקות בדרכי שלום.
  טיפוח מעורבות ואחריות חברתית ואזרחית.
טיפוח לומד עצמאי ובעל מיומנויות חשיבה כמו: ניתוח, יישום והערכה באמצעות דרכי למידה מגוונות. (שימוש במאגרי מידע,קריאה ביקורתית,צפייה ביקורתית באמצעי התקשורת, סרתי תעודה בימות דיון, משחקי תפקידים והדמיות.)

 

נושאי הלימוד:

 

ע"פ הספר : להיות אזרחים בישראל מדינה יהודית ודמוקרטית.

 

חלק ראשון: מהי מדינה יהודית?

                 גישות שונות למהי מדינה יהודית, מאפיינים למדינה יהודית, שאלת הזהות במדינת ישראל.

חלק שני: מהי דמוקרטיה?

             הבנת הרעיון הדמוקרטי ומקורותיו, עקרונות הדמוקרטיה, תרבות ושיח דמוקרטי ומדינת

             ישראל כמדינה דמוקרטית.

חלק שלשי: המשטר והפוליטיקה בישראל: רשויות השלטון וזרועותיו.

 

יחידת הלימודים באזרחות נלמדת בכיתה יא ומחצית כיתה יב. התלמידים נבחנים בבחינת בגרות במועד חורף ביחידת לימוד אחת.

 

הלמידה באזרחות היא למידה חוויתית שמבוססת על ניהול דיונים, על סיעור מוחות בנושאים אקטואלים שעומדים על סדר היום הציבורי, באמצעותם לומד התלמיד ליישם את החומר התיאורטי הנלמד בכיתה.

אתרים מומלצים: אתר הכנסת, אתר הממשלה, אתר בית המשפט העליון.

                       אתר של המכון לדמוקרטיה, אביב

 



רחוב דב קליין 1, רחובות

טלפון: 08-9476526

פקס: 08-9460179
כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר