עמוד הבית
אודות
דבר מנהלת הקריה
לוח צלצולים
מחטיבות לתיכון לב
תקנון חטיבה עליונה
עת לתת
ערב מגמת מחול תשע"ז
אות הפעיל המצטיין תשע"ז
"השראה לעתיד וקריירה ברחובות"- " INSPIRE TO CAREER "
יום גיבוש שכבת י תשע"ח
22 שנה לרצח רבין
אליפות סטראטאפ לנוער
טיול שנתי מחזור מג
מקצועות לימוד
אומנות
אזרחות
אנגלית
ביולוגיה
ביוטכנולוגיה
גיאוגרפיה
היסטוריה
הנדסת תוכנה
חנ"ג
כימיה
לשון
מדעי החברה
מדעי המחשב
מוסיקה
מחול
מתמטיקה
ניהול עסקי
ספרות
ערבית
פיסיקה
פסיכולוגיה
תקשורת
תנ"ך
המסע לפולין 2017
יומן מסע
אישור יציאה ללוחמי הגטאות
רשימת הקבוצות לפולין 2017
תאריכים חשובים
תוכנית הכנה למסע לפולין 2017
טופס רישום למסע
טופס בקשת מלגה
מכתב מידע מס 1
פעילות מקוונת לקראת המשלחת
מידע שימושי
טפסים
נוהל ערעור על ציון מבחן בגרות
טל לנוער במצוקה
פרס חינוך
מעבר מהחטיבות לתיכון
מעבר מכיתה י' ליא תשע"ח
כיתת נחשון
אודות תוכנית נחשון
תנאי קבלה
מגמת מחול
צור קשר

כל הדפים

מקצועות לימוד

מדעי החברה

מתכונת בפסיכולוגיה תשע


מבחן מתכונת בפסיכולוגיה שנה"ל תש"ע

משך הבחינה:  שעתיים.

מבנה השאלון ומפתח ההערכה – בשאלון זה שני פרקים:

פרק ראשון – (2x25) – 50 נקודות

פרק שני      – (5x10) – 50 נקודות

 

כתבו בעט, בכתב ברור, והשאירו שוליים רחבים ורווחים בין תשובה לתשובה.  

 

פרק ראשון (50 נקודות)

ענה על שתיים מהשאלות 1 – 4  (כל שאלה = 25 נקודות)

 

1. במסגרת  פרויקט ההכנה לצה"ל, נעשה ניסיון לשכנע את בני הנוער המועמדים לשירות ביטחון בחשיבות שירות משמעותי בצבא.

א. הצג שני הסברים על פי מודל הגירויים מדוע הגיוס לצה"ל מהווה גורם לחץ עבור בני נוער רבים.

ב.הסבר כיצד ניתן לשנות עמדות בני נוער לגבי גיוס לצבא התייחס בתשובתך לשני מאפיינים הקשורים במסר ושני מאפיינים הקשורים במשכנע.

 

2.  עם חזרתה מהטיול בדרום אמריקה, הודיעה מיכל להוריה כי ברצונה להיות שחקנית ולכן היא ניגשת למבחנים בקרוב על מנת להתקבל ללימודי משחק.

א. הסבר ע"פ תיאורית שיווי המשקל של היידר  את מצבה של מיכל אם הוריה יאמרו לה כי דעתם על משחק כמקצוע שלילית. (יש להסביר על ידי תרשים ועל ידי הסבר מילולי) הסבר מה  ביכולתה לעשות כדי להתמודד עם המצב ? (הצג שתי אופציות באמצעות תרשימים והסבר נלווה)

ב. הצג שתי דרכים להתמודדות עם לחץ בהן יכולה מיכל להיעזר לקראת המבחן הצפוי לה כדי להתקבל ללימודי המשחק. (הצג דרך התמודדות אחת הממוקדת בבעיה ואחת הממוקדת ברגשות)

 

3.  אורי תלמיד כיתה יא' גאה בעצמו ומתפאר בכישוריו לאור הצלחתו במבחן במתמטיקה. כשחברו מזכיר לו כי במבחן קודם קיבל ציון בינוני אורי טוען כי המבחן הראשון היה קשה באופן לא סביר.

א. הסבר את העיוות בייחוס הבא לידי ביטוי בהתנהגותו של אורי. בתשובתך התייחס למחקרם של עמית ומוסקוביץ בנושא הצלחה במתמטיקה.

ב.הצג את השלב ההתפתחותי בו נמצא אורי על פי התיאוריה ההתפתחותית של  אריקסון, בתשובתך התייחס גם למשימות המצופות מאורי בשלב זה, לדמות המשמעותית בתקופה זו וגם ליחסה של החברה אליו בגיל זה.

 

 

 

4. חוקרים רבים התייחסו לקשר בין האינטראקציה של הפרט עם סביבתו להתפתחותו .

א. הסבר על פי התיאוריה של רוג'רס מהי הערכה חיובית מותנית ומהי הערכה חיובית בלתי מותנית וכיצד כל אחת מהן משפיעה על התפתחותו של הפרט.

ב. על פי התיאוריה של פיאז'ה קביעות העצם וחיקוי הן שתי תופעות המתפתחות תוך כדי אינטראקציה עם הסביבה , הסבר והדגם  תופעות אלו. הסבר מהו התנאי ההכרחי לרכישתן של תופעות אלו.

 

 

פרק שני (50 נקודות)

ענה על חמש מהשאלות 5 – 14  (כל שאלה = 10 נקודות)

5.       ציין שני קריטריונים להשוואה בין תיאוריות האישיות של פרויד ורוג'רס והסבר כיצד הם באים לידי ביטוי בתיאוריות הללו. (קריטריון המייצג דמיון בין התיאוריות וקריטריון נוסף המייצג הבדל/ שוני בין התיאוריות)

6.         הסבר והדגם באמצעות מחקרו של קוהלר מהי למידת תובנה ואת שלושת מאפייניה.

7.       הסבר מה מקומו של האגו במבנה האישיות על-פי פרויד, על-פי איזה עקרון הוא פועל, ותאר כיצד הוא נוצר בשלבי ההתפתחות.

8.        טיסת אל על שהייתה בדרכה לאירופה הוחזרה לנמל התעופה בן גוריון בשל תקלה באחד       המנועים. הסבר על פי מודל ההסתגלות הכללית של סליה את התנהגותם של הנוסעים בטיסה  זו מהרגע בו הטייס מודיע כי חוזרים לנמל התעופה. בתיאורך התייחס לשלושת השלבים של  המודל.

9.       בד"כ במזג אוויר סוער אנשים ממעטים לצאת מביתם. הגדר את המושג למידה- האם ההתנהגות המתוארת היא תוצאה של למידה – נמק. (בתשובתך התייחס למרכיבי ההגדרה)

10.   יש הטוענים שנשים העובדות מחוץ לבית חוות דיסוננס קוגנטיבי כאשר עליהן לתמרן בין תפקידיהן בבית לתפקידיהן בעבודה ציין שניים מהגורמים המשפיעים על עוצמת הדיסוננס והדגם כל אחד מהם על פי הטענה שבפתיח.

11.   יכולת המיון היא אחת מהיכולות שפיאז'ה חקר. תאר את מהלך הניסוי של פיאז'ה בנוגע למיון צורות גיאומטריות ואת תוצאותיו.

12.   הסבר מהי אשליית השליטה ותאר את מחקרו של לנגר בנושא .(כרטיסי הגרלה)

13.   הצג והדגם שני מאפיינים המבטאים את התפתחות החשיבה של מתבגרים בשלב האופרציות הפורמליות על פי פיאז'ה.

14.   הצג שני מאפיינים המשותפים לתיאוריות התפתחות בשלבים והדגם על פי התיאוריה של אריקסון.

ב ה צ ל ח ה

 

 



רחוב דב קליין 1, רחובות

טלפון: 08-9476526

פקס: 08-9460179
כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר