חזרה לאתר בית הספר
עמוד ראשי
כניסה לגלריות

כל הדפים

מידע לתלמיד

בחינות בגרות

מידע על תכנית הלימודים לקראת תעודת בג...


אל תלמידי התיכון לאומנויות והוריהם

הנדון: מידע על תכנית הלימודים לקראת תעודת בגרות מלאה


שלום רב,

לפניכם מידע בנושא תעודת הבגרות, בחינות הבגרות הנערכות בכל שנה, לימודים לבגרות בהרחבת יחידות לימוד, היקף הנקודות ונושא הבונוס באוניברסיטאות

1.הרכב תעודת בגרות מינימלי

-תלמיד זכאי לתעודת בגרות אם השלים לימודיו בהיקף של מינימום 27 יחידות לימוד (יח"ל) + 2 יח"ל חינוך גופני

-תלמיד חייב להיבחן בבחינות בגרות בהיקף של לפחות 20 יח"ל

-7 יחידות נותרות מורכבות ממקצועות שהתלמיד למד עד כתה ט' וביניהם יכולים להיות (לפי ביה"ס בו למד), גיאוגרפיה, של"ח, מדעים, מחוייבות אישית, שפה זרה חוץ מאנגלית ועוד... אלו הם מקצועות בהם סיים התלמיד את לימודיו בכתה ט' בציון עובר.

-ככל שתלמיד מרחיב לימודיו במקצועות אחרים בתיכון, יכול להצטמצם מספר היחידות בציוני כתה ט'


2. מקצועות הליבה בהם חייב תלמיד להיבחן לבגרות

אזרחות 2 יח"ל

הסטוריה 2 יח"ל

תנך 2 יח"ל

ספרות 2 יח"ל

לשון עברית 2 יח"ל

מדעים וטכנולוגיה (מוט"ב) 1 יח"ל

מתמטיקה 3 יח"ל

אנגלית 3 יח"ל

מקצוע אחד מורחב בהיקף של 5 יח"ל

סה"כ : 22 יח"ל

בתיכון לאמנויות ניגשים כמעט כל התלמידים אוטומטית ל- 5 יח"ל או 4 יח"ל באנגלית, כך שהם מתחילים ממינימום של 24 יח"ל, כלומר 4 יח"ל מעל הנידרש.

יתרה מכך, בתיכון לאמנויות, מגמות האמנות יוצרות נפח תעודת בגרות גדול הרבה יותר:

מגמת אמנות: 11 יח"ל

מגמת מוסיקה: 10 יח"ל

המגמות האחרות מקנות, ע"פ הנחיות משה"ח:

קולנוע: 5 יח"ל

מחול: 5 יח"ל

תאטרון: 5 יח"ל


3. אפשרויות לימוד מקצועות נוספים בהיקף של 5 יח"ל, בנוסף למגמות האומנות

לימודי מקצועות בהרחבת יחידות לימוד, בביה"ס ובמסגרת כתות על איזוריות

שנה"ל תשע"ד (2013-2014)

תלמידים שלום

בשנת הלימודים תשע"ד (2013-2014) יפתחו כבעבר, אפשרויות ללימודי מקצועות בהרחבת יחידות הלימוד מעבר לחובה. מדובר בלימודי מקצוע שהם מעבר ללימודי מגמת האמנות אליה שייך התלמיד, ומעבר ל- 5 יח"ל אנגלית הנהוגות בביה"ס.


במסגרת בית הספר:

לימודי מתמטיקהלקראת 4 או 5 יח"ל: תלמידי שכבת י' המעוניינים ללמוד מקצוע זה בהעמקה ולגשת לבחינת בגרות בהיקף של 4 או 5 יח"ל, מתחילים מסלול לימודים בקבוצות נפרדות בכתה י'.

בכל שאלה בעניין ניתן לפנות לשי בנית, רכז מתמטיקה.

לימודי ערביתלקראת 5 יח"ל: תלמידי שכבת י' המעוניינים להתעמק בידיעת השפה הערבית ולגשת לבחינת בגרות בהיקף של 5 יח"ל בערבית מתחילים בלימודים לקראת יח"ל 1 כבר בכתה י' בהיקף של 5 ש"ש. ניגשים בסוף השנה לבחינת בגרות. בכתה יא ובכתה יב ממשיכים הלימודים בהיקף של 5 ש"ש כל שנה. בסוף כתה יא ובסוף כתה יב ייגשו לבחינות בגרות .

בכל שאלה ניתן לפנות לקובי אילוז, רכז ערבית

לימודי מחשבת ישראללקראת 3 או 5 יח"ל: תלמידי שכבת י' המעוניינים להעמיק במחשבה הפילוסופית היהודית והכללית ולגשת לבחינת בגרות בהיקף של 3 או 5 יח"ל, יתחילו לימודים אלה בכתה י' ויגשו בסוף השנה לבחינת בגרות בהיקף של יח"ל 1. הלימודים ימשיכו בכתות יא ו- יב. חלק מבחינות הבגרות הן פנימיות, כלומר מורכבות על ידי מורי המגמה, וחלק חיצוניות.

בכל שאלה ניתן לפנות לרכז מחשבת ישראל, אריאל סרי לוי.

לימודי ספרותלקראת 5 יח"ל: לימודי ספרות בהעמקה נפתחים בשנת הלימודים תשע"ג, בפני תלמידי כתה יא'. הלימודים נמשכים לאורך שנתיים, בכתות יא' ו-יב'. בכל שאלה ניתן לפנות לדפנה אדלר, רכזת המקצוע.

לימודי מדעי המחשבלקראת 5 יח"ל: הלימודים פתוחים בפני תלמידי כתות יא' ו-יב'. בתוכנית הלימודים עבור מדעי המחשב 5 יח"ל ילמדו בשנה הראשונה 3 יחידות ובשנה השניה 2 יחידות נוספות (השלמה ל-5)

יחידות 1 ו-2 : יסודות מדעי המחשב בשפת התכנות ג'אווה.

נלמד את יסודות התכנות ע"י שימוש בשפת ג'אווה – שפה מודרנית ונפוצה מאד בעולם התכנות.

יחידה 3 : מבוא למערכות מידע.

בנייה וניהול של בסיסי נתונים (מבוסס access).

יחידה 4: עיצוב תוכנה מבוסס ג'אווה (תכנות מונחה עצמים)

בניית מערכות תוכנה

יחידה 5: מודלים חישוביים

פיתוח לוגיקה והיגיון.

בכל שאלה ניתן לפנות לאירנה גורפינקל, רכזת מדעי מחשב.

כתיבת עבודת גמר בהיקף של 4 יח"ל: ניתן לכתוב עבודה בכל נושא, בין אם קשור לאמנות או בתחום עיוני/מדעי אחר. את כתיבת עבודות הגמר מרכז נועם ליפשיץ. רצוי ליצור איתו קשר בביה"ס, בדוא"ל או בטלפון ולהתייעץ באופן אישי על העבודה. אין מסגרת של שעורים בכתיבת עבודת גמר, כל התהליך נעשה באופן אישי על ידי התלמיד בליווי מנחה לעבודה ובליווי של נועם.

הלימודים במקצועות המורחבים מתקיימים בשעות קצה במערכת, אחר הצהריים או בימי שישי. תלמידים שמעוניינים להשתתף בלימודים נדרשים לגמישות ולמחוייבות בלימודים.

שימו לב: תנאי לפתיחת קבוצת לימוד במקצועות אלה בבית הספר, הוא שמונה תלמידים ומעלה.

במסגרת כתות על איזוריות:

תלמידי שכבת ט' העולים בשנה"ל תשע"ד לכתה י' מוזמנים להכנס לאתר מנח"י ולקבל מידע על מקצועות הנלמדים בהרחבה לבגרות במסגרת כתות על איזוריות. כתות כאלה נפתחות בבתי ספר שונים בעיר ואוספות אליהם תלמידים מכל רחבי העיר ללימודי מקצועות כמו צרפתית, ספרדית, משפט עברי, מנהל עסקים, רוסית, כימיה, פיסיקה, ביולוגיה, חינוך גופני ועוד.

הקישור לכתות העל איזוריות נעשה דרך אילן, מנהל פדגוגי.


חדש!!!!!

לימודי השפה תרבות ושפה סינית

מגמה על אזורית בבית ספר זיו ומרקס בירושלים

ימי א' בשעה 16:00-17:30

מעמדה של סין כמעצמה פוליטית וכלכלית העלה את חשיבות לימודי השפה בקרב מעצבי מדיניות החינוך במדינות המערב, וישראל בכללן.

לימוד השפה הסינית מאפשר לתלמידים להתוודע לתרבות העתיקה והעשירה שנוצרה בשפה זו, השונה במידה רבה מהתרבות המערבית המוכרת להם.

הלימודים פותחים בפני התלמידים צוהר לדרכי החשיבה של דוברי השפה, מאפשרים להם ליצור איתם קשרים בין-אישיים ולהכיר את מנהגיהם ואורחות חייהם ואף יכולים להוות עבור התלמידים כלי עזר בלימודים אקדמיים ובשוק העבודה בעתיד.

בשנת הלימודים תשע"ד, נפתחה בתיכון זיו מגמה על אזורית ללימודי סינית.

במגמה תלמד השפה הסינית המודרנית (הלהג הרשמי בסין, המכונה גם "סינית מנדרינית").

בתום השנה השנייה, בכיתה י"א, התלמידים ייבחנו בבגרות 3 יח"ל.

בכיתה י"ב הלימודים יהיו בהיקף של 2 יח"ל: במקביל להמשך לימודי השפה, ישולבו תכנים העוסקים בכלכלתה של סין ובתרבותה. במהלך שנה זו התלמידים יכתבו עבודת חקר בתחום הכלכלה הסינית (בהיקף של 1 יח"ל).

תנאי הקבלה למגמה: ציון 80 לפחות באנגלית בכיתה ט'.

התלמידים אינם נדרשים לידע מוקדם בסינית.

פרטים אפשר לקבל אצל המורה: אנה משולם [email protected] 052-4839932

--

גם הלימודים בכתות אלה מתקיימים על פי רוב בשעות אחר הצהריים.

למידע על הרשמה, שעות הלימודים והתנאים לקבלה, נא לפנות אל אילן.


4. מתי ניבחנים ובמה?

בחינות בגרות בשכבת י' , השאלונים:

(שימו לב: לפי הנחיות משה"ח, תלמיד כתה י' יכול לגשת פעם ראשונה לבחינת בגרות רק במועד קיץ, כלומר בסוף השנה ולא במועד חורף)

היסטוריה א

לשון עברית א'

מדעים וטכנולוגיה

מבע קולנועי

תולדות האמנות ב'

מדעי המחשב

ערבית

מחשבת ישראל

אנגלית דוברים E

מתמטיקה 801

בחינות הבגרות בשכבת יא, השאלונים:

(בכתה יא יכול התלמיד לגשת לבגרות גם במועד חורף וגם במועד קיץ)

הסטוריה ב'

אזרחות

לשון עברית- מיזם להגשה (מרכיב 20% מציון הבגרות)

יסודות העיצוב

דיאלוגים בתאטרון

מחשבת ישראל

מדעי המחשב

ספרות היחידה השלישית (למי שניגש ל- 5 יח"ל)

אנגלית (לחלק מהשאלונים ניגשים במועד חורף ולחלק במועד קיץ)

מתמטיקה (לחלק מהשאלונים ניגשים במועד חורף ולחלק במועד קיץ)

אנטומיה/מוסיקה למחול

בחינות הבגרות בשכבת יב', השאלונים:

תנ"ך

ספרות

מטלת ביצוע באזרחות (מרכיב 20% מציון הבגרות)

לשון עברית ב' (בגרות חורף)

ספרות (למי שלומד 5 יח"ל; בגרות חורף)

אנגלית (לחלק מהשאלונים ניגשים במועד חורף ולחלק במועד קיץ)

מתמטיקה (לחלק מהשאלונים ניגשים במועד חורף ולחלק במועד קיץ)

תולדות אמנות א'

תולדות התאטרון

תולדות המוסיקה

תולדות הקולנוע

תולדות מחול

5. ציונים שנתיים, ציוני בחינה וציון בגרות

-כל תלמיד אינטרני (תלמיד שלומד במסגרת ביה"ס) חייב לגשת לבחינת בגרות עם ציון שנתי. לא ניתן לגשת לבחינת בגרות ללא ציון שנתי, אלא אם התלמיד לומד במערכת אקסטרנית, או שהוא בוגר מערכת החינוך

-ציון שנתי הוא ציון שניתן לתלמיד על ידי המורה המלמד את המקצוע, והוא שיקלול של מספר מרכיבים. תלמידות, ציוני בחינות, הערכת המורה ובחינת מתכונת (משקלה בציון השנתי נע בין 30%-40% מכלל הציון)

-משקל הציון השנתי הוא 50%. ו- 50% ניתנים לבחינה עצמה.

-את בחינות הבגרות בודקים בד"כ שני בוחנים והם שקובעים את ציון הבחינה

-לפערים בין ציון שנתי לבין ציון הבחינה, בין אם "לטובת" התלמיד או "לרעתו", אין שום השפעה על הציון הסופי. משרד החינוך לא מתערב בפערים האלה אלא אם כן מדובר בתופעה חריגה של שכבה שלמה או של ביה"ס בכלל ואז מתערב משה"ח. זה הוא הליך חריג ביותר שלא התרחש בביה"ס בעשור האחרון לפחות.

6. עירעורים על ציונים בכל שלבי המתכונות ובחינות הבגרות

-לתלמיד מותר לערער על הציון השנתי שניתן לו בביה"ס. יש נוהל ערעור שמופיע במדריך לתלמיד באתר ביה"ס.

-לתלמיד מותר לערער על ציון בבחינת בגרות. יש נוהל מאד קפדני מצד משה"ח על הליך זה. רכז המקצוע מזמין את מחברת הבחינה, בודק אותה ומוודא שיש עילה לעירעור. העילה חייבת להתבטא במינימום ציון אחד פער, כלומר לפחות 10 נקודות.

7. שיקלול ציונים ומערכת ה"בונוסים" במוסדות להשכלה גבוהה

בנושא זה ההבדלים והניואנסים בין כל מוסד ומוסד ולעתים בין פקולטות/חוגים בתוך כל מוסד הם כל כך גדולים, שאנו מציעים לכם ההורים להכנס לאתרי האינטרנט של המוסד/הפקולטה/החוג שהתלמיד מעוניין ללמוד בו בעתיד, ולהתעדכן.

יש לשים לב שתלמיד שהגיע לתיכון לאומנויות בחר מרצונו ואף עשה מאמץ ונבחן בבחינות קבלה, כדי להיות תלמיד באחת מהמגמות שהן בשורה הראשונה של מגמות האמנות בארץ. רבים מהתלמידים בביה"ס ממלאים את שורות המוסדות להשכלה גבוהה בתחומי האמנות: הקולנוע, המחול, התאטרון, המוסיקה והאומנות הפלסטית והעיצוב.

לכן, כאשר האוריינטציה בתיכון היא כזו, אנו משתדלים להענות לבקשת תלמידים ולשבצם בכתות על איזוריות במקצועות שאינם מפותחים מאד בתיכון לאומנויות, אך איננו מכוונים לקראת אותם מקצועות, למשל מדעיים.

-


למעלה הדפסה שלח
כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר