דף הבית
חידודים

כל הדפים

דברים שרואים מכאן

חוויות מטיול שנתי למחנה מעפילים בעתלי...

חוויות מטיול שנתי למחנה מעפילים בעתלית שכבת ה' שנת תשע"ד

מאת:  נועה ואילה, ה. 2

אנו רוצות לספר לכם על טיול שנתי שהתרחש במחנה המעפילים בעתלית.

ב-4.11.13 יצאנו כל השכבה לטיול ב-11:00. כל כיתה נסעה באוטובוס משלה לנחל אורן שנמצא בכרמל. הנסיעה הייתה ארוכה ומהנה. כל הילדים שחקו יחד במשחק שמות ואף אחד לא ישב בצד. במהלך הנסיעה, ראינו את הים, דיונות, סוסים וכולי.

כשהגענו לנחל אורן, התחלנו במסלול הטיול. הדרך הייתה יפה ושופעת  בצמחים. היה שקט ונחמד לטייל עם כל הכיתה בין כל הצמחים.

בסוף המסלול, שרנו מורלים לעידוד הכיתה שלנו. היה כל כך מהנה ומעייף יחדיו. עלינו לאוטובוסים ונסענו למחנה המעפילים בעתלית. כשהגענו, קיבלנו תדרוך על המעפילים וסיור במחנה. במהלך הסיור, העשרנו את הידע שלנו על המעפילים עם המדריכה. הלכנו בשביל עפר המוביל לספינת מעפילים. בספינה הייתה הדמיה למה שהיה פעם, כגון: סרטונים, בובות, כלים וכולי. היה מאד צפוף, עצוב ומרגש. הרגשנו עצב לראות כיצד חייהם של מעפילים התנהלו בימים ההם. היה עצוב לראות את התקפות הבריטים על ספינות המעפילים, וכל מה שהיה למעפילים היה: סכינים, מזלגות ותפוחי אדמה כדי להילחם. שמעו את כל הצעקות של מעפילים שנפגעו או נבהלו ולפעמים ראו גם פצועים קשות. לאחר מכן עברנו לחדר הניקוי של המעפילים. היה שם מקלחות לנשים וגברים בצדדים נפרדים. באמצע היה מכונת ייבוש בגדים וחיטוי ממחלות. אחר כך סיימנו את הסיור וקינחנו בבקתת מגורים מתקופת המעפילים. הבקתה הייתה צפופה למדי ולתוכה היו מצטופפים 60 מעפילים. היו כ-18 מיטות עץ ועל קורה מקורית של הבקתה, היו חרוטים שמות כל המעפילים ששהו באותה בקתה. (אותם המעפילים חרטו את שמותיהם). הם רשמו את שמם כדי שאם מישהו יחפש אותם, הוא יידע שהיו שם. (היו כמה שרשמו גם להיכן הם עוברים). זה היה מחזה מרגש מאד. יצאנו לאכול ארוחת ערב וחגגנו לאביו של אחת התלמידים יום הולדת ושחקנו במרחב. כאשר גמרנו יצאנו לפעילות. היו 2 קבוצות מעפילים, קבוצת פלמ"ח ובריטים. (לפי כיתות). אנחנו היינו מעפילים ויצאנו להליכה בחשכה כדי לפגוש את קבוצת הפלמ"ח ולקבל ת.ז מזויפות כדי לעלות לארץ. כל אחד בחר לעצמו דמות מארץ מוצא שונה והיו לנו ת.ז "אמיתיות". (של ארץ המוצא). לאחר כ- 30 דקות הליכה, קיבלנו תעודות מזויפות ושרפנו את הישנות. פתאום פגשנו בקבוצת מעפילים נוספת. הלכנו מעט וראינו במרחק מה את קבוצת הפלמ"ח. לפתע, דלקו אורות ושמענו צרחות וראינו את קבוצת הבריטים רצים לעברנו. נבהלנו ורצנו לכל הכיוונים. בסוף, התאספנו, שרנו את התקווה והדלקנו כתובית מגן דוד. עלינו לאוטובוסים מותשים ועייפים וחזרנו לכיוון ביה"ס. בדרך, היה הרבה רעש מאחור, מקדימה היה שקט והיו ילדים אשר נרדמו. הגענו לביה"ס בסביבות השעה 23:00 ושם התפזרנו לבתינו כל אחד עם הוריו.

כך תם לו טיול שנתי של שכבת ה' למחנה המעפילים בעתלית.

בחרנו לספר על חוויה זו משום שהיא מרגשת ומהנה. החוויה הזו מיוחדת במינה ומהנה כי יש הדמיה לחיי המעפילים ומרגישים כאילו אנחנו חיים באותה תקופה. בעקבות חוויות אלו, אנו ממליצות ללכת לבקר במחנה המעפילים שבעתלית כיוון שמהנה שם במיוחד וההדמיה מרתקת.

אנו מקוות שנהניתם מחוויותינו.