דף הבית מו"ח וג"ג
שווים ושונים
כמו דג במים
המשפחה
המשפחה המורחבת
מגדלים חיית מחמד
איך מטפלים בחיית מחמד?
סביבה מקום שחיים
הסביבה הקרובה לנו
רואים עולם
היבשות
מפה וגבולות
סמלי המדינה
עיר הבירה
מפות אזורי ם וכיוונים
אזורים בעולם
אזורים בישראל
כיוונים
פאזל
יישובים בארץ
סוגי יישובים
ירושלים עיר בירה
אזורים ביישוב עירוני
משווים יישובים
האוכלוסיה בישראל
הדמוגרפיה בישראל
הפרופיל הדמוגרפי של המשפחה שלי
אני יהודי בארץ ישראל
הכנה למבחן - אוכלוסיית ישראל
מיהו ומהו ישראלי?
היישוב שלי
אזורים ביישוב מודיעין - סקר
מודיעין עיר קדומה
אזורים ביישוב עירוני
מפות העיר
הרשות המקומית
העליות לארץ
לפני קום המדינה
אחרי קום המדינה
העליות לארץ
מישור החוף וצפון הארץ
מבוא
מישור החוף
צפון הארץ
אקלים
מסביב לים התיכון
מבוא
הרשת הגיאוגרפית
נא להכיר
עבודת סיכום
הים
פני השטח - הנופים
אקלים
החי והצומח
תרבות
כלכלה



כל הדפים

מישור החוף וצפון הארץ

מישור החוף

הכנה למבחן - מישור החוף


הכנה למבחן מישור החוף התיכון והדרומי
קובץ להדפסה

מידע להגדרה 


מפת גבולות מישור החוף

 חלק א' מישור החוף התיכון והדרומי – גבולות ומאפיינים (עמ' 20-21 בספר):

1. מהו מישור החוף התיכון והדרומי?

2. מהם גבולותיו של מישור החוף התיכון והדרומי?

בצפון:

בדרום:

במזרח:

במערב:

 עוד מידע על מאפייני מישור החוף
מט"ח

3.      לנוף הטבעי במישור החוף 4 מאפיינים בולטים.
      מנה אותם
   

 מצגת מסכמת:
רצועות מישור החוף 
יהודית אמיתי, ביה"ס הקהילתי "צהלה" תל אביב

חלק ב': רצועות הנוף במישור החוף התיכון והדרומי:

 הנוף הטבעי במישור החוף
וויקיפדיה










 מבוא:

לפניך תרשים חתך רוחב של מישור החוף.

כתוב על התרשים  את שם רצועת הנוף.

 תנועת ההתקדמות
 של חולית נודדת?

סרטון מט"ח

תערוכה וירטואלית
דיונות החול
סנונית

 שטחי החולות (עמ'22-23):

1.      כתוב ממה עשוייה קרקע החול.

2.      הסבר, מהי דיונה?

3.      צמחים בודדים מצליחים לגדול ולהתפתח בקרקע החול, כתוב את שתי תכונות קרקע החול, המונעות צמיחה.

4.      פריסת שטחי החולות במישור החוף התיכון והדרומי איננה זהה.

א.      תאר את פריסת החולות לאורף מישור החוף (היכן שטחי החולות צרים והיכן רחבים).

ב.      הסבר מדוע פריסת החולות איננה שווה (הוסף להסבר את מקור החולות).


קישורים:
סלע כורכר - מהו?

שימוש בכורכר

סכנה

תהליך גידוד ונסיגת מצוק בחוף הים סרטון

 גבעות הכורכר (עמ'24-25):

1.      כתוב: ממה עשוי סלע הכורכר.

2.      הסבר, מדוע גדלים על גבעות הכורכר רק מינים מעטים של צמחים?

3.      מה היתה "תרומתם" של רכסי הכורכר להיווצרות  הביצות במישור החוף?

 

4.      מתיישבי ארץ ישראל השתמשו בכורכר. מה היה השימוש שעשו בו.

5.      מצוקי הכורכר המצויים על קו החוף מהווים היום סכנה.

א.      מהי סכנה זו?

ב.      תאר כיצד נוצרת הבעייה.

 חמרה

 קרקע החול האדום:

1.      כתוב: ממה עשויה קרקע החול האדום.

2.      הסבר, מדוע קרקע החול האדום לא היתה טובה לגידולים חקלאיים?

 רצועת המרזבה
מידע כללי

 רצועת המרזבה:

1.      כתוב: ממה עשויה קרקע רצועת המרזבה.

2.      הסבר, כיצד נוצרה רצועת המרזבה?
 3. ציין את ארבעת התנאים שאפשרו בעבר ומאפשרים גם היום קיום יישוב ברצועת המרזבה.

   
   חלק ג': אדם ונוף (עמ' 30-33 בספר):

האדם התקשה להתיישב במישור החוף בגלל התנאים הגיאוגרפים השונים.

עם עלייתם לארץ של מתיישבי העליות הראשונות חל המהפך הגדול בהתיישבות במישור החוף.
מנה את חמשת הקשיים העיקריים, איתם התמודדו המתיישבים ואת הפתרונות אותם מצאו.

מלא את הטבלה הבאה:

 הבעיה

הסיבה לבעיה

הפתרון

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
"סבבה" - חופים  של מי החוף?
1. אוכלוסיית ישראל חיה בקרבת החופים ומשתמשת בהם לצרכיה השונים.
מנה מספר דרכים בהם האדם משתמש בחוף לצרכיו ותוך כדי שימוש זה פוגע בחוף ובסביבתו הטבעית.
2. בשנים האחרונות הבינו בארץ שיש לקום ולעשות מעשה, כדי להגן על החופים.
מנה מספר פעולות הנעשות כיום לשימור החוף.
 

 עבודה נעימה!

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

                                  בית הספר הממלכתי "האלה" מודיעין

                              שדרות עמק האלה 40, מודיעין.  טלפון: 08-9717780 פקס: 08-9717790

                               [email protected]

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר