דף הבית מו"ח וג"ג
שווים ושונים
כמו דג במים
המשפחה
המשפחה המורחבת
מגדלים חיית מחמד
איך מטפלים בחיית מחמד?
סביבה מקום שחיים
הסביבה הקרובה לנו
רואים עולם
היבשות
מפה וגבולות
סמלי המדינה
עיר הבירה
מפות אזורי ם וכיוונים
אזורים בעולם
אזורים בישראל
כיוונים
פאזל
יישובים בארץ
סוגי יישובים
ירושלים עיר בירה
אזורים ביישוב עירוני
משווים יישובים
האוכלוסיה בישראל
הדמוגרפיה בישראל
הפרופיל הדמוגרפי של המשפחה שלי
אני יהודי בארץ ישראל
הכנה למבחן - אוכלוסיית ישראל
מיהו ומהו ישראלי?
היישוב שלי
אזורים ביישוב מודיעין - סקר
מודיעין עיר קדומה
אזורים ביישוב עירוני
מפות העיר
הרשות המקומית
העליות לארץ
לפני קום המדינה
אחרי קום המדינה
העליות לארץ
מישור החוף וצפון הארץ
מבוא
מישור החוף
צפון הארץ
אקלים
מסביב לים התיכון
מבוא
הרשת הגיאוגרפית
נא להכיר
עבודת סיכום
הים
פני השטח - הנופים
אקלים
החי והצומח
תרבות
כלכלה



כל הדפים

מישור החוף וצפון הארץ

צפון הארץ

בונים משחק על אזור בצפון הארץ


 

עבודת סיכום צפון הארץ בנושא:

 

"האדם והנוף בצפון הארץ"

 

בעבודה זו נכין משחק אינטראקטיבי לגבי אזור אחד  מהאזורים בצפון הארץ.

המשחק יכלול שאלות שונות על האזור.

 

 חלק א': השאלות – 60 נקודות

  • המשחק יכיל 10 שאלות.
  • השאלות צריכות לעסוק בנושאים הבאים:

 

נושאי השאלות:

מספר שאלות העוסקות בנושא:

איתור האזור על המפה – הכן מפה של האזור הנבחר (google maps) ושאל על שם האזור.

 

1

גבולות האזור על השאלה להכיל את שמות האזורים הגובלים עם האזור הנבחר על פי כיווני שושנת הרוחות.


1

פני השטח – על השאלה להכיל התייחסות לצורות הנוף המאפיינות את האזור (עמקים, מישורים, הרים ורמות).


1

יישובים מרכזיים (גדולים) באזור

1

חפש שמורת טבע או גן לאומי באזור (ניתן להיעזר באתר "רשות הטבע והגנים" או באתרים אחרים).


1

שאל על אחד ממקורות המים הבולטים והחשובים באזור (אגמים, נהרות, נחלים..).


1

התיישבות האדם במקום:

שאלות על היתרונות והחסרונות של האזור והפתרונות אותם מצא האדם להתיישבות באזור. יתרונות וחסרונות פני השטח ביחס להתיישבות (חקלאות, דרכי גישה,

צורת היישוב).

4

  •  השאלות הנן שאלות רב ברירה, כלומר לכל שאלה יש 3 תשובות שגויות ואחת נכונה.

 

חלק ב': בניית המשחק ועיצובו – 10 נקודות

הוראות לבניית המשחק

בחלק זה ייבדק המשחק והניקוד יינתן תוך התייחסות לנקודות הבאות:

  • כל הקישורים מובילים למיקום הנכון (לשקופית "נסה שנית"  "כל הכבוד" ולשאלה המתאימה).
  • עיצוב המשחק בצורה אסתטית (תמונות, צבע, עיצוב שקופית, הנפשות ועוד).

 

חלק ג': מקוריות– 20 נקודות

בחלק זה תיבדק מידת המקוריות והתוספות האישיות של כל ילד.

לדוגמא: כתיבת שאלות באפן מקורי, הוספת רמזים, קישורים לאינטרנט, מפות, תמונות, סרטונים, מסלולי טיולים ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם...

  

 לוח זמנים להגשת המשחק: עמידה בזמן ההגשה – 10 נקודות

תאריך

פעילות

בין 23.3 – 4.4

כותבים שאלות במסמך שיתופי - לחץ כאן לפתיחת הוראות

תאריך אחרון להגשת המסמך 4.4

בין 30.3 -4.4

בחדר מחשבים מלמדת כיצד מכינים את המשחק (במסגרת השיעור).

עד ה 2.5.14

 

יש להגיש את המשחק הגמור דרך הודעת דוא"ל:

עפרה שמחון:  [email protected]

 

מיטל שלי:   http://[email protected]


לא תינתן הארכה להגשת העבודה!!!!

 

שיעורי תגבור להפעלת המשחק

פתוחים לכלל התלמידים.

  

 

 


 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

                                  בית הספר הממלכתי "האלה" מודיעין

                              שדרות עמק האלה 40, מודיעין.  טלפון: 08-9717780 פקס: 08-9717790

                               [email protected]

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר