עמוד הבית
אודות בית הספר
דבר המנהל
היסטוריה ותפיסת עולם
נאום לרגל 100 שנות גימנסיה - דויד גל
מידע שימושי
טלפונים
מפת הגעה
לוח חופשות
מרכזי שכבה יועצים ומחנכים תשע"ז
זמני שיעורים והפסקות
לוח שנה 2017-18 תשע"ח
מערכת שעות
מערכות ז'
מערכות ח'
מערכות ט'
מערכות י'
מערכות יא'
מערכות יב'
לוח מבחנים ואירועים
שכבת ז'
שכבת ח'
שכבת ט'
שכבת י'
שכבת יא'
שכבה י"ב
יצירת קשר
מקצועות לימוד
גיאוגרפיה
מגמת מחשבים
תנ"ך
היסטוריה
אזרחות
ספרות
מדעי החברה
ביולוגיה
מדעים
מורשת
מתמטיקה
תוכניות לימודים
חטיבת ביניים
חטיבה עליונה: מקצועות חובה
חטיבה עליונה: מקצועות בחירה
חטיבה עליונה: כיתות מב"ר
פריסת בגרויות לתלמיד עולה חדש
מגמות לימוד
תוכניות ייחודיות
חטיבת ביניים
חינוך ערכי חברתי
תקנון בית הספר
ועד הורים
הנצחה
גלריית תמונות
המסע לפולין תשע"ז
מועצת תלמידים
ה ס פ ר י ה
רשימת ספרים תשע"ח
טיולים וגיחות




google
לחץ כאן לקישור
אתר בוגרי הבית ספר -מחזור צ"ה
לחץ כאן לקישור
מחזור צ"ה חוגג פורים
לחץ כאן לקישור
תחזית מזג אויר שבועית
לחץ כאן לקישור
לוח שנה לועזי/עברי
לחץ כאן לקישור
אירועי עירייה לצעירים
לחץ כאן לקישור
סרטון פלאש מוב - מחזור צ"ב
לחץ כאן לקישור
סרטון מחזור צ"ב - לא רוצה להתבגר .
לחץ כאן לקישור
עלם: עמותה לנוער במצבי סיכון
לחץ כאן לקישור
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית
לחץ כאן לקישור
פעילות הרב אלישע לוי בגמנסיה ובמוסדות חינוך
לחץ כאן לקישור
כל הקישורים


כל הדפים

אודות בית הספר

נאום לרגל 100 שנות גימנסיה - דויד גל


נאום 100 שנות גימנסיה

*נאום 100 שנות גימנסיה נישא בטקס חגיגות המאה לגימנסיה ע"י מנהל בית הספר דויד גל והוא  

 משקף באופן מפורט את תפיסת עולמם של כל  העושקים במלאכה  ביה"ס .

 

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, השר לשירותי מודעין, דן מרידור, אדוני ראש העיר ניר ברקת, חברי כנסת, בוגרים יקרים, מורים, תלמידים אורחים,  מכובדיי כולכם !

התכנסנו כאן היום בחצר הגימנסיה העברית לציון 100 שנים להיווסדה. הגימנסיה שלנו הוקמה רק בזכות  העובדה שלקבוצה קטנה של מורים והורים היה חזון, היה רצון,  ובעיקר אמונה בנחיצותו של בית ספר חילוני בירושלים, המחנך ומלמד על טהרת השפה העברית ומטרתו המרכזית לגדל בוגרים בעלי השכלה איכותית לחברה המתגבשת.

מייסדי הגימנסיה התמודדו בשאלות קיומיות, כגון  מקום משכנה, מספרם הדל של התלמידים, חוסר ניסיונם של המורים, זהותו של המוסד, מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה ומלחמות ישראל. למרות הכל תמיד האמינו מובילי הגימנסיה, כי קיומו של המוסד בעיר ירושלים  הכרחי.

לפני שש שנים קיבלתי עלי את משימת ניהול הגימנסיה והנהגתה. במהלך שנים אלו למדתי על עוצמתו של המוסד, על חלקו ההיסטורי בבניית  החינוך בארץ ובעיר, ועל מידת השפעתו על החברה.אין לי ספק שחלק גדול מסיפורה של הגימנסיה העברית מסופר על ידי בוגריה ועל ידי פועלם בחברה ובעיצוב המדינה.

 

לאורך השנים העניקה הגימנסיה את הבסיס האקדמי והערכי לאלפי בוגרים ביניהם אנשי אקדמיה רבים בכל התחומים.

בחרתי להזכיר בערב הזה את בוגר הגימנסיה אפרים קציר ז"ל, פרופסור לביופיזיקה במכון וייצמן למדע, חוקר בעל שם עולמי בתחומו, חתן פרס ישראל ונשיאה הרביעי של מדינת ישראל. אפרים קציר אשר למד והתחנך בגימנסיה בשנות ה-30, הלך לעולמו לפני כחודש ימים.  הוא מימש את אשר ראו מייסדי הגימנסיה בעיני רוחם. כמוהו גם רבים אחרים.

בפועלם וברוחם העניקו בוגרינו גאווה אישית ולאומית למדינת ישראל ולאזרחיה.

 

למרבה הכאב והצער, איבדה הגימנסיה העברית 138 מאנשיה במערכות ישראל ובפעולות האיבה. נופלי הגימנסיה ביניהם בוגרים, מורים ותלמידים מצאו את מותם עוד בטרם קמה המדינה, במהלך הקמתה ולאורך שנות קיומה.  ברבות הימים, הפכו הם חלק בלתי נפרד מהוויתה, מרוחה וממורשתה של הגימנסיה.

 

החל משנות ה-80 קבלה על עצמה הגימנסיה את האינטגרציה  והפכה אותה לדרך חיים.  התחולל כאן ויכוח עז.  אני מניח, שגם בחצר הזו כרגע יש החושבים, שהיה זה מהלך שפגע קשה בבית הספר ולעומתם יש הסבורים שהיה זה מהלך חשוב וראוי. בעיני הפכה הגימנסיה את מה שנראה לכאורה כחיסרון ליתרון. 

 

 

החברה ההטרוגנית הפכה אחד מסמליה של הגימנסיה ולא פגמה בהישגיה ובמורשתה. הקשר בין התלמידים למורים השתנה, התייחסות המערכת לתלמיד, לאישיותו, למצוקתו ולעולמו הפכו חלק בלתי נפרד מהתפיסה המנחה אותנו עד היום.

על השינוי הדרמטי הופקדו מורים מסורים, ערכיים, ומקצועיים שעשו ועושים ככל יכולתם כדי לתת מענה חינוכי מתאים לקשת הרחבה של התלמידים     הלומדים במוסד.

 

אני מאמין בכל ליבי שתפקידה של מערכת החינוך הוא   בראש ובראשונה לעצב אדם טוב יותר ולאחר מכן תלמיד משכיל.

בעשור האחרון עוסקת הגימנסיה העברית כמו גם החברה הישראלית בשאלות ערכיות משום שאלו הפכו לצו השעה. שאלות בנושאים, כגון:  גיוס, זהות, מיגור האלימות, תרבות, צמצום הפערים החברתיים, מעורבות אמיתית בחיים הציבוריים והאזרחיים ועוד. אלו באו לידי ביטוי, בקליטתם של עולים חדשים בגימנסיה, בהשתתפות תלמידנו בעצרות מחאה להחזרת גלעד שליט, בסיוע אקטיבי לתושבי שדרות, ובחיזוק הלוחמים במבצע עופרת יצוקה.

אנו שוקדים על הכנת תלמידנו לשירות צבאי משמעותי  ונוטעים בהם את השאיפה להשפיע על החברה.

 

באשר לתחום האקדמי אני שמח לומר בגאווה,   כי הגימנסיה משכילה לעורר בקרב התלמידים חדוות למידה ושאיפה להישגים אקדמים גבוהים. כמו אז גם היום  שיעור הזכאים לתעודת בגרות איכותית גבוה מאד. החתירה ללמידה משמעותית מובילה ליצירת תלמידים חושבים, ביקורתיים, רציניים ובעלי יכולת לנקוט עמדה, לקבל החלטה נכונה ולבחור  את הבחירות הנכונות ללא חשש מעבודה קשה ומאתגרים מורכבים.

נמשיך לעודד את תלמידינו לחברות בתנועות נוער, נמשיך בטיולים ייחודיים ומאתגרים המטמיעים בתלמידנו את ידיעת הארץ ואת אהבתה. נמשיך לשמר ולטפח את ההישגיות בתחומי המדע, הרוח והספורט.

אנו גאים על כך, שתולדות הגימנסיה ומורשתה שזורות היטב בהיסטוריה היהודית-ציונית של הארץ הזאת. על אף כל אלה,  השינויים בסדרי החינוך בעיר ותמורות בדמוגרפיה הירושלמית, מאיימים לצערי,  על המשך קיומו של בית הספר במתכונתו הנוכחית.

אני מבקש לחזק את קברניטי העיר במאבקם בהגירה השלילית של הציבור החילוני על ידי חלופות הולמות לצעירים,  על מנת שיישארו בעיר.

הגימנסיה היא חלק מהמאבק על עתיד העיר,  ולכן  אני קורא לראש העיר לסייע בידינו להמשיך בדרכנו זו,  ולחזק את המוסד על מנת שימשיך לצעוד ולהצעיד את החברה גם במאה הבאה.

 

אין לי ספק כי הילדים הגדלים ומתחנכים בימים אלו בגימנסיה הם דור העתיד, שאינו נופל מקודמו,  ואנו בוודאי נתהדר גם בו.

לסיום,  אני מבקש להודות לכל מי שעסק בהפקת האירוע במשך חודשים רבים. על המלאכה הופקדו רבים וטובים ביניהם עשרות תלמידים.  רובם עשו זאת בהתנדבות ומתוך תחושה עמוקה של שייכות ומחויבות לגימנסיה.


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share
הגמנסיה העברית ירושלים

קרן קיימת לישראל 14, ירושלים

מרכזיה: 073-2483800

פקס: 02-5618838

טלפונים ושלוחות פנימיות
כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר