עמוד הבית
אודות
תעודת זהות של בית ספר
מבנה ארגוני
מבנה ארגוני וצוות בית ספר
מיזמים ב"חן"
גינה אקולוגית
מקהלה ב"חן"
הקשר הרב דורי
רובוטיקה
מסלול קשת
מסלול קשת באבן חן
ייחודיות בי"ס
ייחודיות ביס
זרעים של קשר
קורסי בחירה
החודש ב"חן"
מידעון תשרי
צור קשר

דבר המנהלת
דבר המנהלת לפתיחת שנה"ל תשע"ח
יעדי בית הספר ותקנון
יעדי בית הספר לשנת תשע"ח
אמנת חינוך יישובית
אמנה בית ספרית
תקנון בית ספרי
מידע להורים
תשלומי הורים תשע"ט
תכנית טיולים
שירותי בריאות לתלמיד
מידע לתלמידים
לוח צלצולים
ספרי לימוד לשנת תשע"ט
ספרי לימוד תשע"ט כיתות א-ו
חלוקת ספרי לימוד תשע"ט
השאלת ספרים תשע"ט
חלוקת ספרי לימוד תשע"ט
טופס השאלת ספרים תשע"ט
נשק וסע
הכל אודות "נשק וסע"
הנחיות לביצוע תיפעול "נשק וסע"
ספרייה ע"ש טובה גפני
למידה בשעת חרום
למידה בשעת חרום
שיר של יום
חוברת שיר של יום





שבוע האינטרנט הבטוח- שפינ:ט- אתר השירות הפסיכולוגי היעודי
לחץ כאן לקישור
גלישה נבונה ברשת
לחץ כאן לקישור
פורטל חינוך יישובי שוהם
לחץ כאן לקישור
אתר "הקשר הרב דורי"
לחץ כאן לקישור
משרד החינוך - הזדהות אחידה
לחץ כאן לקישור
אתר אליפות הסייבר
לחץ כאן לקישור
כל הקישורים


כל הדפים

רובוטיקה 2


תוכנית הרובוטיקה ב'אבן חן'


תכנית הרובוטיקה FLL חושפת תלמידים צעירים לעולם האמיתי של אתגרים הנדסיים, על ידי בניית רובוט אוטונומי לביצוע מספר משימות על גבי לוח משימה מרובת אתגרים ונושאים.

בהנחיית מדריכים ודמיונם הרב של התלמידים, מגלות קבוצות FLL עולם מרגש של אפשרויות. באמצעות התהליך לומדים התלמידים גם את מהות התרומה לקהילה.

 

במסגרת הפעילות התלמידים:

1.  יעצבו, יבנו ויתכנו באמצעות LEGO MINDSTORMS®

2.  ישתמשו ויכירו עקרונות מתמטיים ומדעיים מהעולם האמיתי

3.  יחקרו אתגרים עימם מתמודדים המדענים של ימינו

4.  יפתחו את דרך החשיבה וילמדו להציג את הפתרון שגיבשו

5.  ילמדו על שיתוף פעולה ועבודת צוות מהי

6.  יזכו באפשרות להשתתף בפסטיבלים בינלאומיים

 

במסגרת התוכנית התלמידים נחשפים למספר רב של תחומים:

ידע - מדע + עקרונות פיתוח טכנולוגי + תכנות בסיסי.

אתגר - פיתוח יכולות חשיבה לבניית אסטרטגיית פעולה, מתוך הבנת חוקי התחרות וניתוח המשימות הנדרשות.

כלים - להתמודדות עם תהליך פיתוח טכנולוגי, תחת אילוצי זמן ומשאבים– בניית רובוט על פי דרישות המשימות וכללי המשחק.

מודעות - לבעיות העולם המודרני. הקשר שבין פיתוח טכנולוגי, איכות סביבה וערכים חברתיים.

ערכים - ערכים חברתיים כגון עבודת צוות, שיתוף פעולה ומעורבות בקהילה.

 

 

מדי שנה מוגדר נושא שנתי שבו עוסק האתגר עימו מתמודדים התלמידים המשתתפים בפעילות.

דוגמאות משנים קודמות:

1.  בטיחות במזון - איך לשמור על המזון שלנו בטוח מהרגע שהוא נזרע בשדה עד שמגיע אלינו לצלחת?,

2.  תנועה חכמה - איך לשנע אנשים, סחורות, שירותים בצורה היעילה והחכמה ביותר?, גוף האדם - כיצד למצות את הפוטנציאל של גוף האדם באמצעות כלים ופתרונות לשיפור איכות חיינו ועוד.

3.  שנה שעברה- קשישים- התמקדות בנושא הקשישים- בעונה הקודמת זכינו בפרס החדשנות- 'הקדחן'- קשישי דורש חציה נוחה.

פירוט ההמצאה: בעזרת חברת waze או כל חברת ניווט – בתעודת הקשיש יותקן שבב שישדר אותות אל עמוד שימצא ליד מעבר חציה לא מרומזר, השבב בעמוד  ישדר אותות למערכת הניווט שקשיש מתכוון לחצות את הכביש.

 

במסגרת האתגר נדרשות קבוצות FLL להתמקד בשלושה מימדים:

1.  ערכי FLL - לפעול וליישם את ערכי FLL כחלק בלתי נפרד מהעשייה היומיומית

2.  הרובוט - תכנון ועיצוב רובוט אוטונומי המבוסס על NXT ותוכנת LEGO MINDSORMS הנדרש לבצע משימות שונות על מגרש המשחק אשר מעוצב ומוגדר מדיי שנה מראש.

 

3.  פרויקט - לבחור בעיה הקשורה לנושא האתגר השנתי, לחקור אותה בערוצים שונים - אינטרנט, מדענים, מומחי תוכן ואחרים ולהציע פתרון יצירתי ומעשי אשר יכול לתת מענה לבעיה.

 

עבודה כצוות

לבצע מחקר סביב האתגר השנתי ולהציגו בפני צוות שופטים

להציג בפני השופטים את תהליך העיצוב והבנייה של הרובוט

 

 

מה על בית הספר לעשות?
1.גיוס תלמידים  3-10 תלמידים בגילאי 9-14, בעלי מוטיבציה ורצון להשתתף בפעילות.

2.רישום ותשלום - השלב הבא בתהליך הנו רישום הקבוצה במערכת הרישום ותשלום דמי השתתפות. שלב זה נועד להבטיח הזמנה של הקיט עבור חברי הקבוצה.
3.מסגרת שעות ומחויבות לזמנים- כמות השעות שקבוצות
FLLנפגשות יכולה לנוע משעה שבועית אחת בלבד עד לעשר שעות ויותר בשבוע (בתקופה של 8-12 שבועות).


מה צריכה לעשות קבוצה?

• להתנהג ולפעול על פי ערכי FLL
• לבנות רובוט שיעמוד במשימות האתגר השנתי (מדיי שנה אתגר    

   חדש)
• לעבוד כצוות
• לבצע מחקר סביב האתגר השנתי ולהציגו בפני צוות שופטים
• להציג בפני השופטים את תהליך העיצוב והבנייה של הרובוט
   בניית הרובוט.

קבלת המשימות לאתגר השנתי וקבלת הקיט לשולחן המשימה מתקיימים מדיי שנה באירוע "בעיטת הפתיחה" שבו משתתפים המאמנים ונציגים של תלמידי הקבוצה. ניתן להחשף למשימות במסגרת "בעיטת הפתיחה" בה ייחשף הפרויקט השנתי. יחד עם זאת, נושא האתגר השנתי ידוע מבעוד מועד, מה שמאפשר לחברי הקבוצה להתחיל ללמוד את הנושא, להבין ולהכיר את עולם המושגים הקשורים לנושא, כך שבמועד פרסום האתגר הקבוצה תהיה מוכנה להתחיל בתהליך בניית הרובוט והכנת הפרזנטציה של נושא המחקר.

 


במסגרת הצגת הפרויקט חשוב להתייחס לשלושה היבטים מרכזיים:
•מה הייתה שאלת המחקר של הקבוצה? איזה נושא בחרה הקבוצה לבחון?
•כיצד חקרו ולמדו את הנושא? עם מי נפגשו? אילו משאבים ומקורות חקרו?
•מה הפתרון, הרעיון שמציעה הקבוצה לשאלה שהועלתה?
מה לעשות אחרי פרסום האתגר השנתי?


מה נעשה עם הקבוצה לפני פרסום האתגר?
•ללמוד ולהטמיע את ערכי
FLL בקרב חברי הצוות
•לגבש את חברי הקבוצה .
•לגבש זהות ייחודית לקבוצה - שם, לוגו, חולצות, פוסטרים.
•לגייס משאבים וסיוע נדרש לקבוצה - הורים, מנטורים, מומחי תוכן, מתנדבים .
•ללמוד ולהכיר את ערכת
NXT (ערכת הבסיס) וכיצד עובדים איתה.
•לחקור את נושא האתגר השנתי ביחד עם התלמידים.




אירועי
FLL יוצרים התלהבות, הכרה וחוגגים את ההישגים של כל קבוצה. היעדים האמיתיים של FLL לא קשורים כלל לזכייה במדליות וגביעים. אם תוכלו להסתכל אחורה בסוף העונה ולומר אפילו אחד מהדברים הבאים, הגשמתם יעד חשוב:
•למדנו כמה שימושיים ומהנים טכנולוגיה ומדע יכולים להיות.
•עשינו משהו שלא חשבנו שנוכל לעשות.
•כיבדנו ושקלנו רעיונות של כל אחד מחברי הקבוצה.
•תרמנו לקהילה שלנו.
•השתפרנו במהלך השנה.
•למדנו איך לנהל זמן, להתמודד עם עיכובים ולדון ברעיונות.
•למדנו שמחקר עזר לנו להבין טוב יותר את הבעיה וליצור פתרון חדשני.
•נהננו!

תכנית
FLL הנה תכנית שבה התלמיד במרכזה ומטרתה להעניק לילד חוויה מעוררת ויוצאת דופן. FIRST מעודד צעירים ללמוד את הערך של עבודת צוות ולכבד את הרעיונות והתרומה של כולם לקבוצה. ערכי FLL עוסקים בהערכת השוני שבינינו והבנת התוספת ששוני זה מעניק לחיינו.FLL מצליח לשגשג בצורה הטובה ביותר כשחברי הצוות לוקחים את הערכים האלה בחזרה לקהילתם. אנו מבקשים שכל אחד מהמעורבים בכל פעילות שלFIRST יבין ערכים אלו ויכבדם.


ערכי
FLL

•אנחנו קבוצה.
•אנחנו עובדים כדי למצוא פתרונות בעזרת הדרכה מהמדריכים והמנטורים שלנו.
•אנחנו יודעים שהמדריכים והמנטורים שלנו לא יודעים את כל התשובות; אנו לומדים יחד.
•אנחנו מכבדים את הרוח של תחרות ידידותית.
•מה שאנחנו מגלים יותר חשוב ממה שאנחנו זוכים בו.
•אנחנו חולקים את החוויות שלנו עם אחרים.
•אנחנו מיישמים את המקצועיות האדיבה™ ושיתוף הפעולה התחרותי בכל המעשים שלנו.
•אנחנו נהנים.

 

 

 

 

 



כל הסרטים

(17/07/18)
קבלת ילדי כיתות א והוריהם
למידע נוסף

(17/07/18)
מפגש תלמידי כיתות ב-ו
למידע נוסף

ארכיון חדשות










בית ספר אבן חן - שוהם

רח' תפן 7, שוהם

טל': 03-9791197

פקס: 03-9791198


כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר