על בית הספר

גלריות

פורומים

אודות העמותה

יצירת קשר

מחויבות אישית

עמוד הבית
גלריות
פורומים
צור קשר
עדכוני מערכת

צרו קשר
תכנית שנתית
מלגות תשע"ז
ספריה
על הספריה
הפסקה פעילה בספריה
המלצות ספרים
עבודות גמר
מאגרי מידע
לוח הסעות
לוח מבחנים
מקצועות לימוד
אזרחות
אנגלית
היסטוריה
היסטוריה הרחבה
חנוך גופני
לשון
מתמטיקה
ספרות
ערבית
תנ"ך
מגמות אמנות
"זמן" - מגמות אמנות
מגמת תיאטרון
קולנוע
מגמת מוסיקה
אמנות פלסטית
מחול
מגמות מדעים
מגמות מדעים
ליקוי חמה
צפייה בטוחה בליקוי חמה
מצגות
שנת שירות מאתגרת
ביולוגיה
פיסיקה
חינוך לזהירות ובטיחות בדרכים
מכתב ממשפחת תוינה
חומר למבחן מסכם- י"א
מעורבות חברתית
אנחנו בתיקשורת
בעיתונות
לזכר גיא


כל הדפים

ספרות

ספרות ב``מנור-כברי``


 

לימודי הספרות ב"מנור כברי"

 

מטרת לימודי הספרות בבית הספר היא להרחיב את השקפת עולמם של התלמידים והיכרותם עם התרבות, העברית והכללית, באמצעות חשיפתם ליצירות מתקופות שונות ומתרבויות שונות. חלק מהיצירות נקראות בצוותא בכיתה וחלק מהקריאה נעשה על-ידי התלמידים באופן עצמאי בביתם.

הלמידה מבוססת על דיונים בכיתה, על כתיבת עבודות שוטפות של התלמידים ומבחנים. דרך הלמידה רוכשים התלמידים כלים לניתוח היצירות ורגישות ספרותית-אומנותית אותה יוכלו התלמידים לקחת אל חייהם הבוגרים, להעשיר את הנאתם מקריאה.

 אנחנו מאמינים שבכך יש גם תרומה לגיבוש הזהות האישית, החברתית והלאומית של התלמידים, להעשרת אוצר המילים ויכולת ההתבטאות שלהם בעל פה ובכתב.

בסופו של תהליך הלמידה ניגשים התלמידים לבחינת בגרות.

 

לימודי הספרות ב"מנור כברי" מתנהלים בשני מסלולים:

א.      לימודי החובה בהיקף של שתי יחידות לימוד.

תוכנית החובה כוללת יצירות מתחומים שונים – סיפורים קצרים משל עגנון ויוצרים עבריים אחרים מהמאה העשרים, שירה עברית מתקופות שונות – מימי הביניים ועד התקופה המודרנית, רומן עברי ורומן מתורגם, דרמה קלאסית, דרמה מודרנית וסיפורים קצרים מתורגמים.

במהלך שנות הלימוד התלמידים נדרשים לקרוא באופן עצמאי   חמישה רומנים, בנוסף לתוכנית החובה של משרד החינוך, ולהגיש "יומן קריאה" בהתאם להנחיות המורים.

בכיתה י' לומדים בשלב זה על פי הרפורמה הקובעת, ש30%  מהיקף היצירות בתוכנית הלימודים יילמדו על ידי המורה באופן משמעותי יצירתי: במהלך שנה זו נדרשים התלמידים להגיש עבודות יצירתיות ואישיות על שני ספרי קריאה משותפים לכיתה, סיפורים ושירים. תהליך ההערכה של המורה נעשה בעיקר באמצעות עבודות אלה והתלקיט – אותו מגישים התלמידים בסוף השנה.

70% מהחומר – עליו נבחנים התלמידים בבחינת הבגרות בחורף של שנת י"ב נלמד במהלך כיתה י"א במשך שלוש שעות  בשבוע ואילו בי"ב נלמדות ארבע שעות שבועיות במחצית הראשונה של השנה. היצירות הנכללות בהיקף זה הן רומן, דרמה, סיפורים ושירה.

 

ב.      לימודי הרחבה בהיקף של שלוש יחידות נוספות.

מסלול זה מיועד לתלמידים שיש להם זיקה מובהקת לתחום זה. הוא מומלץ בעיקר כהשלמה לתלמידים הלומדים במגמות האומנות, והוא משמש עבורם ככלי להרחבת האופקים התרבותיים והאומנותיים. ההרחבה בספרות מומלצת גם ללא קשר ללימודים במגמות האומנותיות, לתלמידים שיש להם עניין להרחיב את ידיעותיהם בתחום מדעי הרוח.

קבוצת הלימוד במסגרת ההרחבה מאופיינת, לרוב, בהיותה קבוצה קטנה ואינטימית, המאפשרת כר נרחב להתבטאות האישית של התלמידים ולפיתוח ושכלול היכולת שלהם לדון ביצירות שונות.

היצירות הנלמדות במסלול זה מתחלקות לשלוש יחידות:

א.      יחידה הכוללת קלאסיקה מספרות העולם כגון הומרוס, שקספיר, סרוונטס, קפקא, ועוד.

ב.      יחידה העוסקת בנושא של התבגרות וחניכה בספרות, ביניהן יצירות של דויד גרוסמן, ביאליק, יהודית קציר, יעקב שבתאי ואחרים, או יחידה העוסקת ביצירות מתחום הספרות הפנטסטית והסוריאליסטית.

התלמידים ייבחנו על שתי יחידות אלה בקיץ של שנת י"ב ללימודיהם.

ג.       יחידה פנימית המורכבת מיצירות הנוגעות לנושא ספרותי כלשהו אחר על פי בחירתו של המורה, ולאחר קבלת אישור מהפיקוח על הוראת הספרות. ציוני התלמידים ביחידה זו יתבססו על עבודות ומבחנים במסגרת בית-הספר, והם יקבלו את ציון הבגרות ביחידה זו מבית-הספר ולא בבחינה של משרד החינוך.               

 

  

                                             
אנו מאחלים לכל תלמידינו לימודים פוריים, מהנים ומעשירים.

צוות המורים לספרות



                                                                                                        

 

 

 

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share
גמנסיה קציר- חולון
כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר